A nagy N lényegében már a Wii óta teljesen más utakon jár a Sony-hoz és a Microsofthoz képest, ugyanis már akkor sem azt célozta meg a Nintendo, amit a PlayStation 3 és az Xbox 360 képviselt…
Miyamoto Shigeru, a Nintendo legendás játéktervezője a Famitsu magazinnak adott interjút annak kapcsán, hogy október másodikán megnyitja kapuit a Nintendo-múzeum (erről régebben mi is beszámoltunk). Miyamoto egy „teljesítmény-konzolháborúról” beszélt, ami valóban igaz a Sony és a Microsoft között, hiszen a felbontás, a sugárkövetés (ray tracing), a frame rate főleg a PlayStation/Xbox párosa körül szokott gyakori kifejezés lenni.
„Ha a cél az, hogy megőrizzük a Nintendo összes múltbeli értékét, hogy az emberek megértsék, mi is a Nintendo, akkor ez nem csak az alkalmazottakról szól; most már három generáción átívelő emberek vannak, akik ismerik a brandet. Jó lenne, ha ezek az emberek látnák és megértenék, mi is a Nintendo. Remélem, hogy ezen keresztül az emberek megértik, és tartózkodni fognak attól, hogy a Nintendót belerángassák olyan versenyekbe mint az úgynevezett „konzolháborúk”, amelyek a magas specifikációra és a hardver teljesítményére összpontosítanak (nevet). A Nintendo továbbra is a ma elérhető különböző technológiákat fogja használni, hogy olyan dolgokat hozzon létre, amelyek csak ránk jellemzőek. Nem csak a játékokra szorítkozunk; filmekben is részt veszünk majd, és továbbra is különféle szórakoztató tartalmakat fogunk létrehozni. Úgy gondoltam, hogy ez egy jó lehetőség lenne arra, hogy az emberek megértsék ezt, és ezért készítettük ezt.
Azt hiszem, a legfontosabb dolog az, hogy a különböző emberek meglátogassák ezt a múzeumot, és azt gondolják, hogy ez egy olyan vállalat, amely egyáltalán nem kapcsolódik a játékipari versenyhez vagy a csúcstechnológiához, amelyről az emberek általában beszélnek. Természetesen technológiai kutatásokat is végzünk. A múltban az elemzők és mások olyan dolgokat mondtak, hogy „miért nem a hálózatépítésre koncentrál a Nintendo?”, „mi a helyzet a mobilokkal?” vagy „miért nem használnak csúcstechnológiájú chipeket?”. Ha azonban az emberek nyugodtan megnézik a kiállítási tárgyakat, rájönnek, hogy valójában mindvégig ezeken a dolgokon dolgoztunk. A Nintendo mindig is kivárta a megfelelő pillanatot a termékek megjelenésével, és csak akkor dobta piacra őket, amikor úgy vélte, hogy az időzítés tökéletes. Azt hiszem, ez a múzeumon keresztül világossá válik, és segít a Nintendo iránti bizalom kiépítésében. A részvényeseink számára ez egyfajta közép- és hosszú távú perspektívaként is szolgál, megmutatva, hogy bízhatnak bennünk a vállalat megfelelő irányításában,” mondta Miyamoto.
Mi a „kivárta a megfelelő pillanatot a termékek megjelenésével” mondatfoszlányra hívnánk fel a figyelmet. A Nintendo Switch 2 (nem hivatalos név) állítólag már jó ideje készen van, és már az Nvidia is azon csodálkozott, hogy miért nem használja a nagy N a már kész hardvert, amit hamarosan a cég tuti be fog jelenteni, és jövőre biztosan el fog juttatni a boltokba…