Mintha ilyesmit már hallottunk volna a 2000-es években is, de azóta nagyon sok dolog megváltozott a világban és a játékiparban egyaránt…
2017 óta semmilyen új tartalmat nem kapott a StarCraft, pedig ez a Blizzard egyik alapvető IP-jének tekinthető. Akkor jelent meg az első rész remastere. Azt megelőzőleg 2016-ban jött a StarCraft II: Nova Covert Ops DLC. Ez a két játék november 5-én feljut az Xbox Game Pass-kínálatba, és ezt a Microsoft a Tokyo Game Show során jelentette be. Ezzel viszont talán nem ér véget a franchise jövője.
Az Unlocked podcaston Jason Schreier, a Bloomberg szerkesztője beszélt az új könyvéről, és közben megosztott pár történetet a Blizzardról. Például azt, hogy egy olyan lövöldözős játék koncepciója formálódik a Starcraft IP-ből, amelyet Dan Hay vezet. Ő korábban a Far Cry felelős igazgatója volt. Korábban már két hasonló projekt is készült a franchise-ból. Az első a StarCraft: Ghost volt, amit még 2002-ben jelentett be a Blizzard. A fejlesztést ehalasztották, majd átadták a Swingin’ Ape Studiosnak, mielőtt azt a Blizzard felvásárolta volna, és végül 2014-ben közölte Mike Morhaime, a Blizzard elnöke, hogy a játék törölve lett. Aztán ott volt a Starcraft: Ares is (kódnév!), ami 2017-től 2019 júniusáig állt fejlesztés alatt.
A podcast szereplői mind azt mondják, hogy bíznak abban, hogy három a magyar igazság. Schreier szerint a legújabb koncepció még mindig fejlesztés alatt áll, és amikor a könyvét (Play Nice: The Rise, Fall and Future of Blizzard Entertainment; október 8-án fog megjelenni) befejezte, még mindig ebben a státuszban volt. Bár a könyve nem arról szól, hogy a stúdió jövőbeli játékairól felfedjen titkokat, ezt az egyet azért rakta be, mert érdekes információmorzsaként kezeli, ugyanis szerinte a Blizzard képtelen leállni azzal, hogy a franchise-ait új játékokkal próbálja feltámasztani.
Majd meglátjuk, hogy harmadszorra valóban összejön-e a StarCraft lövöldözős játéka… vagy ez is a szemetesben végzi.