A Team Asobi játéka rövid idő alatt nagy sikereket könyvelt el a PlayStation 5-ön, és bár rengeteg IP és franchise bukkant fel benne vendégszereplőként, egy bizonyos cím és annak főszereplője mégis kimaradt…
Szeptember 6-án, tehát kicsivel több mint három hete jelent meg az Astro Bot, ami eladásilag és kritikailag is jó teljesítményt mutatott fel. Az erőssége az, hogy mennyi vendégszereplő van benne. Összesen 173 VIP bot van, és már hivatalos, hogy a későbbiekben még több érkezik a játékba, ugyanis már bejelentették, hogy új pályák és cameók érkeznek valamikor ősszel. De hiába látni, hogy a PlayStation három évtizedes múltjából mekkora a merítés, valaki hiányzik!
Nicolas Doucet, az Astro Bot rendezője a Game File-nak adott interjújában arról beszélt, hogy a Final Fantasy VII főszereplője, Cloud Strife miért nem volt az Astro Botban jelen. A Team Asobinak voltak tervei a vendégszereplésre, de olyan indokok miatt hiúsult meg Cloud felbukkanása, amiről „nehéz nyilatkoznia”. A stúdió tiszteletben tartja mindegyik kiadó döntését, ami arra utal, hogy a Square Enix nem akarta, hogy Cloud ilyen formában felbukkanjon. Ez azért furcsa, mert anno a Square RPG-je volt az első valóban blockbuster játék a PS1-en még 1997-ben! Sőt, az Astro’s Playroomban volt egy utalás a Final Fantasy VII-re, ugyanis Cloud Buster Sword fegyvere felbukkant.
De ez nem egyedüli eset. A Square Enixnek rengeteg IP-je van, és ezek közül egyetlen sincsen ott az Astro Botban! Pedig lenne mit említeni a japán kiadótól: a Dragon Quest, a Chrono, a Life is Strange, a Kingdom Hearts, a Star Ocean mind megemlíthető, de végül senki sem jutott be a PlayStation 5-exkluzív címbe. Eléggé úgy tűnik, hogy a Square Enix gyerekesnek tartotta az Astro Botot, és emiatt nem akart közösködni a Team Asobi játékával.
Ezek után remélhetőleg meggondolta magát a Square Enix. Ideje volna.