A PS5-játékosok legújabb problémája különböző formában jelentkezik, attól függően, hogy a játékos melyik régióban tartózkodik…
A PS5 legújabb firmware-frissítése sok fejfájást okoz a PlayStationnek és a játékostársadalomnak. A szeptember közepén történt megjelenését követően a felhasználók további összeomlásokat és hibákat kezdtek észrevenni a Final Fantasy XVI-ban; egy sor olyan problémát, amelyek – mint azt a Square Enix később megerősítette – a Sony javítócsomagjának köszönhetőek. Most, és a helyzet kijavítása után a felhasználók ismét felemelték a hangjukat, hogy kritizálják a főmenüben megjelenő nem kívánt és elavult hírelemek megjelenését. Konkrétan ezek a tételek helyettesítik azokat a művészeti illusztrációkat, amelyek korábban az egyes videójátékok kiválasztásakor jelentek meg.
A PS5 a régi DLC-kről és az ismert crossoverekről szóló „hírekkel” helyettesíti a művészetet
A probléma különböző formában jelentkezik attól függően, hogy a játékosok melyik régióban tartózkodnak. Európában például leginkább csak a Call of Duty-címeknél jelentkezett. A helyzet azonban sokkal problémásabb és zavarosabb olyan helyeken, mint az Egyesült Államok, ahol a PS5 legújabb firmware-frissítése már bevezetésre került. Ugyanis, ahogyan azt az olyan közösségi hálózatokon, mint az X vagy a Reddit jelezték, a játékok kiválasztásakor megjelenő elemek nem mindig felelnek meg a játékosok által keresett élménynek.
Az egyik leghangzatosabb példa az Elden Ringhez kapcsolódik, amely most egy egérpad reklámját jeleníti meg, amikor a játékos kiválasztja azt.
Ezen túlmenően a legtöbb felhasználó inkább az olyan „hírek” megjelenésére mutat rá, mint a már régóta létező DLC-k vagy az évekkel ezelőtt bejelentett együttműködések. Mindezek most az egyes címek hivatalos grafikáját helyettesítik. Ennek eredményeképpen a közösség gyorsan rámutatott a problémára a közösségi médiában.
„A héten [mutatott reklámot] az Assassin’s Creed Valhalla az AC:V x Destiny 2 crossoverből… 2022-től. Ezek még csak távolról sem relevánsak!” – jegyzi meg Cyborg14 felhasználó a Redditen. „Jelenleg a Kena: Bridge of Spirits-szel játszom, és a kép minden fejezethez változott, de most egy 2 éves frissítés reklámját látom, amit már telepítettem” – teszi hozzá cPayne21. „A Spider-Man: Miles Morales (2020) az Across the Spider-Verse reklámját mutatja, ami több mint egy éve jött ki” – kommentálja Cam Will az X-en. A Horizon: Zero Dawn azonban friss híreket közöl a közelgő LEGO Horizon Adventures-ről, amely már novemberi megjelenési dátumot kapott.
A közösség panaszai ellenére a PlayStation még nem kommentálta a sokat kritizált változtatást. Remélhetőleg a játékosok reakcióit figyelembe véve a PS5 rendszere a következő napokban funkcionális alternatívát kínál (jelenleg a „hírek megtekintése” opció kikapcsolása nem igazán okoz változást). Az azonban egyértelmű, hogy a felhasználók meglehetősen dühösek a konzol legújabb funkciójával kapcsolatban.
Forrás: Reddit