A redmondi óriás úgy gondolja, hogy a rivális platformokra fejlesztő stúdióktól olyan remek szemszöget kaphatnának, amiből tanulniuk lehetne…
Az Xbox kutató részlege eddig játékosközpontú volt, de mostantól elkezdenek a játékfejlesztőkkel is számolni. Erről egy blogposztban közölt több részletet a Microsoft. A cél az Xbox ökoszisztéma fejlesztői partnereinek meghallgatása, valamint a termékcsapatokkal való együttműködés, hogy olyan meglátásokat és adatokat hozzanak nyilvánosságra, amelyek segíthetnek a jövőbeli eszközök és szolgáltatások javításában.
A játékfejlesztőkkel való közvetlen kapcsolattartás révén az Xbox célja, hogy olyan adatokhoz jusson, amelyek segítenek a fájdalmas pontok kezelésében és a játékok piacra dobásában részt vevő partnerek tapasztalatainak javításában a különböző szakterületek teljes spektrumában. Dr. Deborah Hendersen, az Xbox vezető felhasználói kutatója betekintést nyújtott ebbe az új kezdeményezésbe, amely átformálhatja a platformtulajdonosok és a játékfejlesztők közötti kapcsolatot.
Az új program különböző kutatási módszereket fog alkalmazni, amelyek tükrözik a játékosokra összpontosító tanulmányokban használt módszereket, de a fejlesztőkre szabottan. Hendersen részletezi a megközelítést: „Mindenfélét csinálunk. Ez igazából attól függ, hogy milyen kérdésre próbálunk választ adni. Gyakori módszerek az interjúk, a használhatóság, a játéktesztelés, a felmérések és a próba. Ugyanazokat a vizsgálatokat végezzük, mint a játékok tesztelésekor, csak éppen eszközökön és szolgáltatásokon,” írta Hendersen, aki kiemelte a program rugalmasságát és a toborzási folyamat alaposságát is: „Bármikor toborzunk, a résztvevőknek megadjuk az adott tanulmány részleteit, hogy megbizonyosodhassanak arról, hogy megfelelnek a célnak. Annak biztosítása, hogy a résztvevők úgy érezzék, megfelelően hozzá tudnak járulni a programhoz, kulcsfontosságú prioritás.”
A tanulmányokból összegyűjtött adatok döntő szerepet játszanak majd a Microsoft játékfejlesztőknek szóló kínálatának alakításában. A végső cél az, hogy a fejlesztők sokféle igényét kielégítsék a nagy stúdióktól a független alkotókig. Ez a stratégia lehetővé teszi, hogy az Xbox új nézőpontokat nyerjen. Az Xbox új kutatási kezdeményezése egy kísérlet a játékfejlesztők támogatásának előremutató megközelítése felé. Azzal, hogy figyelmüket a játékok mögött álló emberekre fordítják, az Xbox Research csapat célja, hogy olyan környezetet teremtsen, amelyben a különböző méretű és hátterű fejlesztők virágozhatnak, ami végső soron jobb élményekhez vezet a játékosok számára világszerte.
Legalább eszükbe jutott nagyobb közönséggel számolni.