Emil Pagliarulo, a cég veteránja szerint egyértelmű, hogy a Starfield mostantól a cég egyik zászlóshajó IP-je…
A Starfield múlt hónapban ünnepelte első születésnapját. Egy éve jelent meg a Bethesda több évtized utáni első eredeti IP-je, egy olyan várva várt RPG, amely ritkán látott módon rázta meg az internetet. Nem utolsósorban azért, mert a játékosok körében roppant megosztónak bizpnyult. A Starfield tervezési igazgatója, Emil Pagliarulo azonban igyekezett egyértelművé tenni, hogy akár tetszik ez az űrkaland, akár nem, ez „a legjobb dolog, amit a Bethesda valaha is csinált”, valamint olyan technikai kihívás, amilyennel a cégnek még soha nem kellett szembenéznie.
Pagliarulo, aki a The Elder Scrolls III: Bloodmoon kiegészítő megjelenése óta gazdagítja a Bethesdát, leült a GamesRadarral, hogy megünnepelje a Starfield első kiegészítőjének, a Shattered Space-nek a megjelenését, és hogy visszatekintsen a cég egyik legmegosztóbb játékának megjelenésére. Ennek kapcsán Pagliarulo elárulta az ambiciózus sci-fi címmel kapcsolatos elképzeléseit, kiemelve az alkotás mögött álló kihívásokat és sikereket.
Elmondása szerint a fejlesztőcsapat arra törekedett, hogy valami teljesen mást és egyedit hozzon létre, mint a Bethesda olyan, már befutott franchise-ai, mint a The Elder Scrolls és a Fallout.
„Az a tény, hogy ezt meg tudtuk tenni, a Starfieldet egy technikai csodává teszi” – mondta, kiemelve, hogy milyen hatalmas erőfeszítéseket igényelt a játék fejlesztése a Creation Engine alatt.
Pagliarulo arra is rámutatott, hogy a Starfield fejlesztése megmutatta, mennyire vágynak a rajongók a The Elder Scrolls következő részére. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a játéknak megvan a maga sajátos identitása. Valamint, hogy a Bethesda mélységesen büszke arra a technikai teljesítményre, hogy egy ilyen hatalmas űropera-szerepjátékot tudott létrehozni.
Természetesen nem hagyta ki az alkalmat, hogy a játék megosztó voltáról is beszéljen. Hiszen a megjelenést megelőző lelkesedés ellenére a Starfield nem váltotta be a játékosok elvárásait. Bár a kritikák többnyire pozitívak voltak, sok rajongó úgy érezte, hogy nem tudott felnőni a Bethesda korábbi műfajmeghatározó címeihez, mint amilyen például a Skyrim és az Oblivion. Ennek ellenére Pagliarulo úgy véli, hogy a Starfield megállja a helyét ezek mellett a klasszikusok mellett, megszilárdítva „kiemelkedő helyét a cég alapvető IP-i között”.
A Starfield első kiegészítője vegyes kritikákat kapott
Mivel az első kiegészítő, a Shattered Space már a piacon van, a következő lépés az lesz, hogy az RPG-t további tartalmakkal bővítsék. A Starfield új tartalmairól szóló kritikák azonban nem voltak olyan jók, mint várták. Míg az Xboxon sikerült elég sok pozitív értékeléssel átvenni, addig a Steamen teljesen ellentétes a helyzet. Mindössze 36%-os pozitív értékelésével igencsak alulmúlta a várakozásokat…
Forrás: GamesRadar