A játékosok többsége az egyjátékos élményeket kedvelik!

Egy új felmérésből megtudtuk, hogy nem a többjátékos, élő szolgáltatású (live service) modellt alkalmazó címeket kedvelik többnyire…

 

Egy új tanulmány Rhys Elliott tollából azt vázolja fel, hogy az AAA játékok jövedelme többnyire a játékon belüli vásárlásokból (mikrotranzakciókból) származnak, és ezek többnyire live service címek. Csakhogy a piac jelentősen telítődött, és így sok, ezt a modellt alkalmazó játék rögtön meg is bukik (ilyen volt legutóbb a Concord is). De a legfontosabb információ mégis az, hogy a megkérdezettek 53%-a az egyjátékos játékokat kedvellik!

A Midia Research oldalán olvasható kutatás szerint tehát inkább azon címek felé nyit a közönség, amiket egyedül is játszani lehet. Voltak fejlesztők, akik megpróbáltak az egyjátékos élmények helyett live service játékokat fejleszteni, és ezzel el is hasaltak. Az egyik jó példa erre a Naughty Dog, ami a The Last of Us második részéből azért hagyta ki a többjátékos (Factions) komponenset, hogy egy nagyobb projekt szülessen belőle, ami aztán meghiúsult.

A kutatás szerint bár a live service címek termelik a pénzt, az új, sikeres egyjátékos címek viszont rekordokat döntenek. A The Legend of Zelda, a Marvel’s Spider-Man vagy az Elden Ring jó példa, és a Black Myth: Wukong esetében is 20 milliónál több eladásról hallani. Ezek közül az Elden Ring azért kínál egy többjátékos opciót, de ez sem tekinthető kötelezőnek és nem is erre épít a FromSoftware játéka.

A fiatalabb korosztály koncentrál inkább a live service játékokra (ilyen például a Fortnite is), de kb. 25 éves korukra ez a helyzet megváltozik, és elkezdenek inkább az egyjátékos címek feé nyitni, és csak egy kisebb részük marad a másik modellt alkalmazó játékokon. Akik az egyjátékos játékokat kedvelik, nagy előszeretettel alkalmaznak hordozható eszközöket is (pl. Steam Deck, PlayStation Portal).

A Baldur’s Gate 3 is remek példa arra, hogy egy egyjátékos cím is mennyire hatalmas siker tud lenni, de a nagyobb kiadók vezetői csak rövid távon behúzható pénzben gondolkodnak.

Forrás: WCCFTech, Midia Research

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)