A Creative Assembly végre megerősítette, hogy a tízéves évforduló alkalmából elkezdték az Alien: Isolation folytatásának fejlesztését. A túlélő horror klasszikus 10. születésnapjára kiadott nyilatkozatban a kreatív igazgató, Al Hope elmondta, hogy a csapat akkor fog részleteket megosztani, amikor készen állnak rá.
Al Hope visszatér a fejlesztői csapat élére, ahogy azt az első résznél is tette. X/Twitteren közzétett nyilatkozatában Hope így nyilatkozott: „A tizedik évforduló alkalmából úgy érezzük, itt az idő, hogy tudassuk veletek, hogy meghallottuk a segélyhívásaitokat.”
„Ma örömmel jelenthetem be a csapat nevében, hogy az Alien: Isolation folytatása fejlesztés alatt áll. Nagyon várjuk, hogy több részletet is megoszthassunk majd, amikor készen állunk.”
A Creative Assembly nem jelentett be végleges címet a játékhoz, és nem említette sem a megjelenési időpontot, sem a célplatformokat. Mivel a folytatás még korai fejlesztési fázisban van, valószínűleg még egy ideig nem tudunk meg többet arról, mire számíthatunk, és nem kapunk előzetest.
Azonban az Alien: Isolation rajongói közül sokan izgatottak, mivel évek óta könyörögtek a Creative Assembly-nek és a tulajdonos Sega-nak, hogy adjanak zöld utat egy folytatásnak. Ennek ellenére a hír meglepetésként érte a rajongókat, mivel az Alien: Isolation mindössze egy millió példányban kelt el az első három hónapban, és hat hónap után is csak 2,11 millió eladásnál járt, ami nem volt elég ahhoz, hogy a Sega sikeresnek tekintse.
„Az Alien: Isolation 2 nincs kizárva” – mondta a Creative Assembly akkori stúdióvezetője, Tim Heaton, a GamesIndustry.biz-nek 2015 végén – „hiszen nagyon büszkék vagyunk rá, és talán van még mit mondani. De vajon valóban meg akarunk-e kockáztatni egy hatalmas összeget, hogy épphogy csak nullszaldósak legyünk? Ez nem az a hely, ahol a Sega lenni szeretne, különösen akkor, amikor más játéksorozatok is kiváló eredményeket hoznak.”
Az IGN nemrégiben újra elővette az Alien: Isolation-t a 10. évforduló alkalmából, és megvizsgálta, miért marad a 2014-es horrorjáték még ma is olyan hatásos, mint amikor megjelent. „Ez a videojáték tervezésének felejthetetlen teljesítménye, amely sikeresen kiállta az idő próbáját, és – ahogyan az 1979-es film, amelyből kibontakozott – kétségtelenül még egy évtized után is meg fog állni a helyét” – írták. „Ma, a 10. évfordulón az Alien: Isolation továbbra is egyedülálló, rendkívüli élmény marad.”
Az elmúlt évek nehéz időszakot jelentettek a Creative Assembly-nek, különösen a Hyenas nevű lövöldözős játék törlése, a Total War: Pharaoh gyenge közönségvisszhangja és a jelentős elbocsátások miatt, amelyek közvetlenül követték a stúdió bocsánatkérését a Total War: Warhammer 3 DLC-ivel kapcsolatos hibák miatt.
Azonban az Egyesült Királyságban működő stúdió bőven dolgozik más projekteken is, az Alien: Isolation folytatásán kívül. Állítólag dolgoznak egy Total War Star Wars játékon is, amely az egyik a három új Total War cím közül, amely fejlesztés alatt áll. A Total War rajongói évek óta könyörögnek a Creative Assembly-nek, hogy készítsenek Star Wars témájú játékot, bár ugyanolyan hangosak azok a felhívások, hogy a stúdió a Warhammer trilógia után készítsen egy hasonló játékot a Warhammer 40,000-hez.
Az Alien franchise számára is felfelé ívelő időszak következik az interquel Alien: Romulus megjelenése után, amely világszerte több mint 300 millió dolláros bevételt hozott. Az Alien: Earth, az FX sorozat, amely a 2012-es Prometheus előtti időszakban játszódik, 2025-ben érkezik.
Forrás: IGN