Fallout Tactics: „felért egy gyomrossal a rajongók reakciója” a vezető tervezője szerint!

Mielőtt a Bethesda Game Studios dolgozott volna a Fallouton, egy másik stúdió és egy másik cég birtokában volt az IP, és az első két rész után érkező Fallout Tactics eleinte megosztó volt.

 

Ez egy spin-off volt, amit egy kissé tapasztalatlan csapat hozott létre, és nekik vissza kellett fejteniük a forrásanyag kódját, mielőtt 2001-ben megjelent volna. Bár a kritikusok elismerték a Fallout Tactics sikereit, a közönség eleinte vonakodó volt. Erről beszélt a PCGamernek Ed Orman, a Fallout Tactics vezető tervezője. Kitért a kettős fogadtatásra, arra, hogy végül ez mégsem a Fallout 3 volt (pedig a Black Isle-n ez nem múlt volna), és arra is, hogy bár a Tactics esetében voltak folytatásra vonatkozó tervek, a kiadó, az Interplay addigra már nagyon rossz anyagi helyzetben volt. 2004-ben ezért adta el a Fallout IP-t a Bethesdának…

„Két ablakunk volt arra, hogy hogyan fogadták. Volt egy, amin soha nem kellett volna átnéznünk, és volt egy, amin mindig átnézünk. Kereskedelmi szempontból és a [Fallout: Tactics] értékelését és kritikáit tekintve nagyon jól fogadták. Ahhoz képest, hogy milyen volt, az újságírók, akik játszottak vele, úgy tűnt, hogy általában megértették, hogy mit akartunk csinálni, hogy mik voltak a korlátaink, és úgy gondolták, hogy erőn felül teljesítettünk. Szerintem mi is így gondoltuk. Szerintem egy igazán jó játékot csináltunk, amit egy csomó ember élvezett.

A másik ablak a meglévő Fallout-rajongói bázis volt, és a hihetetlenül lelkes, szenvedélyes és gyakran borzasztóan mérgező emberek a rajongói bázison belül. Emlékszem, hogy volt egy kisebbség, akik azt mondták: „Hé, ez egy nagyon jó játék. Tetszik, amit tettek, hogy ezeket a dolgokat javítsák a Fallouttal kapcsolatban.” De a nagy többség ezt mondta: „Ez nem egy Fallout játék. Ez nem a Fallout 3. Elcsesztétek a történetet itt, itt és itt. Szőrös deathclawok, nem használjátok megfelelően a karizmát, satöbbi.” Így aztán a rajongói bázison belül hatalmas volt a negatív hangulat.

Ez elkeserítő volt. Istenem, ez kiborító volt. Különösen a művészeti csapat volt nagyon lehangolt, mert a robotok és hasonló dolgok vizuális megjelenése, amelyeken ők gürcöltek, azok voltak azok a dolgok, amelyek nem illeszkedtek az esztétikához. Vizuálisan nagyon könnyű volt rámutatni a dolgokra, és azt mondani, hogy „ez nem illik az univerzumba”. Szóval alaposan megviselte ez őket. Kemény időszak volt. És azt hiszem, nagyobb súlyt helyeztünk a rajongói bázisra, mert megpróbáltuk boldoggá tenni az embereket. Boldoggá akarod tenni a rajongóidat. Egy újabbat is akarsz csinálni. Azt akarod, hogy az emberek szeressék. Szóval, igen, ez egy gyomorcsapás volt. Az sem segített, hogy a Fallout 1 és 2 között már akkor is szakadás volt a rajongói bázisban, mert teljesen különböző játékok voltak. Szóval ez már akkor is megvolt. És akkor hozzátettünk egy harmadik játékot.

Idővel ez a [negatív hozzáállás] úgy tűnt, hogy megváltozott. A Fallout 1 és 2 a Tactics-szal együtt jelent meg, és az emberek elkezdték értékelni a Tacticsot azért, ami volt. Azon is elgondolkodtam, hogy miután megjelent a Fallout 3, ez mennyire erősítette meg a csoportot, hogy azt mondják: „Hát, ez nem az én Falloutom”. Szóval talán ez is legitimált minket egy kicsit. A Tactics kis darabkái és darabjai, amiket láthatsz, most már történetileg hitelesnek számítanak, csak a hátsó ajtón keresztül az idő múlásával, és ez nekem elég jó,” mondta Orman.

Tényleg eléggé szomorú a történet…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu