Tsuboyama Masashi, aki korábban az eredeti Silent Hill 2 rendezője volt (ennek is már közel 23 éve, hiszen 2001 őszén jelent meg a játék PS2-re), megszólalt a közösségi médiában a Bloober Team remake-je kapcsán.
Tsuboyama már nem a Konaminál dolgozik, hanem átigazolt a Nintendóhoz, ahol a művészeti részlegen tevékenykedik. Legutóbb a Yoshi’s Crafted World, illetve a Princess Peach: Showtime! volt az, amin dolgozott. Pár dolgot azért kritizált (a 4K felbontást, a fotorealizmust, a plusz fejviseletet), de a kameraállás változtatásáról ő is elismerően beszélt:
„Szerintem a Silent Hill 2 Remake értéke az, hogy egy új generáció játszhat vele. Mint alkotó, nagyon örülök neki. Már 23 év telt el [az eredeti megjelenése óta]! Még ha nem is ismered az eredetit, akkor is élvezheted a remake-et úgy, ahogy van. Az, hogy jó vagy rossz, nem befolyásolja az eredetit. Az eredeti és a remake közötti különbségek, a 4K, a fotórealizmus, a bónusz fejfedők, stb. mind középszerűek. Kinek fog tetszeni ez a promóció? Úgy tűnik, nem tesznek eleget azért, hogy a Silent Hillt nem ismerő generáció számára is közvetítsék a mű vonzerejét.
Amit meg kell jegyezni, az a kameraváltás (perspektíva). A játékmenetben hasznát kamera változása sok mindenre jelentős hatással van, a harcra, a pályatervezésre, a művészeti alkotásokra stb. Bár a történetre gyakorolt hatása viszonylag kicsi lehet, a játékmenetben nagy változást hoz. Hogy őszinte legyek, nem vagyok elégedett a 23 évvel ezelőtti játszható kamerával. A mélység és a látószög korlátozva volt a feldolgozási terhelés miatt. Folyamatos, kemény munka volt, ami nem lett meghálálva, de ez volt a határ. A váll fölötti nézet határozottan növeli a realizmus érzetét. Más szóval, arra késztet, hogy kipróbáljam a Silent Hill 2 még magával ragadóbb remake-jét,” mondta Tsuboyama.
A Silent Hill 2 Remake a mai napon jelent meg PlayStation 5-re és PC-re. Xbox Series-re legkorábban egy év múlva érkezik.
Forrás: WCCFTech