Masashi Tsuboyama nagyon örül a Silent Hill 2 Remake létezésének, hiszen a Konami ikonikus túlélőhorrorját eleveníti fel.
Néhány óra múlva játékosok ezrei fogják (újra)felfedezni az ikonikus Silent Hill 2 történetét az új remake révén. A közösség attól tartott, hogy a projekt mögött álló stúdió, a Bloober Team nem fogja tudni megragadni a 2001-ben olyannyira kedvelt túlélőhorror lényegét. A kritikák szerint azonban a lengyel csapat olyan játékot készített, amely beváltja a hozzá fűzött reményeket. Most az eredeti játék rendezőjének véleménye is napvilágot látott: bárhogyan is alakul, ő elégedett a franchise újjáélesztésével.
Masashi Tsuboyama, aki a legendás Team Silentet vezette a Silent Hill 2 fejlesztése során, egy X-szálon reflektált a remake jellemzőire: „A játékok és a technológia folyamatosan fejlődik, ami jelentős különbségeket eredményez a korlátok és a kifejezési szintek terén. Ez általános probléma a művészi médiumoknál általában, de nem könnyű megőrizni és értékelni a korszak hangulatát” – kezdi bejegyzéseit a szakember. „Szerintem a remake értéke abban rejlik, hogy egy új generáció játszhat vele. Alkotóként nagyon örülök ennek – már 23 éve! Még ha nem is ismered az eredetit, akkor is úgy élvezheted a remake-et, ahogy van. Akár jó, akár rossz, nem befolyásolja az eredetit”.
„Az eredeti és a remake közötti különbségek, a 4K, a fotórealizmus, az extra sisak [az egyik előrendelési ösztönző], mind középszerűek.”
„Kinek fog tetszeni ez a promóció? Úgy tűnik, nem tesznek eleget azért, hogy a játék vonzerejét közvetítsék annak a generációnak, amelyik nem ismeri a Silent Hillt” – folytatja Tsuboyama. „Amit figyelembe kell venni, az a kameraváltás (perspektíva). A kameraváltás számos aspektusra jelentős hatással van, a harcra, a pályatervezésre, a művészeti alkotásokra és így tovább. Bár a történetre gyakorolt hatása viszonylag kicsi lehet, a játék érzetében nagy változást hoz”.
„Hogy őszinte legyek, nem vagyok elégedett a 23 évvel ezelőtti kamerával” – vallja be Tsuboyama az X szálon. „A mélységet és a szöget korlátozta a feldolgozási terhelés. Folyamatos, kemény munka volt, ami nem volt kifizetődő. De ez volt a határ. A váll fölötti perspektíva határozottan növeli a realizmus érzetét – más szóval, még jobban elmerülök a remake-ben, mint a Silent Hill 2-ben!”.
A Bloober Team továbbra is együtt szeretne dolgozni a Konamival a Silent Hill 2 Remake után
Valójában a Silent Hill 2 Remake lehet a kiindulópontja a Bloober Team és a Konami közötti szoros kapcsolatnak. Mert bár igaz, hogy a játékosok véleménye még nem ismert, a The Mediumért is felelős stúdió reméli, hogy „ez még nem a Konamival közös kaland vége”. Vagyis a lengyel fejlesztő bízik abban, hogy a jövőben újabb megállapodásokat köthet a Metal Gear-sorozat tulajdonosaival.
Forrás: X
About Silent Hill 2 remake🟥
Games and technology are constantly evolving, resulting in significant differences in constraints and levels of expression.
This is a common issue with media arts in general, but it is not easy to maintain and appreciate the environment of the time.— 坪山 優史/Masashi Tsuboyama (@tsuboyama2024) October 4, 2024