Az Until Dawn PS5-ös változata kevesebb játékost vonzott, mint a Concord, amely hatalmas bukás lett

Az Until Dawn játékosainak száma a PS5-ön 28,6%-kal alacsonyabb, mint a Concordé, amely akkora kudarcot vallott, hogy a Sony mindössze két héttel a megjelenés után eltávolította azt az áruházakból. Nem tudjuk biztosan, miért szerepel ilyen rosszul az Until Dawn PS5-ön, de az olyan tényezők, mint a magas ár, a marketing hiánya és az eredeti játékhoz képesti negatív összehasonlítások minden bizonnyal közrejátszottak.

 

Az Until Dawn remake-je múlt héten debütált PS5-ön és Steamen, ám azt mondani, hogy nem robbantotta fel a világot, enyhe kifejezés lenne. A megjelenés előtt több összehasonlító videó is készült, ahol a kommentelők azt kritizálták, hogy a játék „sokkal rosszabbul néz ki”, mint az eredeti, elvesztette az atmoszféráját a realizmusra törekvés miatt. Emellett számos technikai problémával is szembesült, mivel a játék vegyes értékeléseket kapott Steamen.

Mindezek a problémák – egybevéve a PlayStation gyenge marketingjével – tökéletesen összeálltak, hogy az év legkatasztrofálisabb nagy profilú megjelenését hozzák létre a platformon. A True Trophies szerint az Until Dawn játékosainak száma a PS5-ön az egyik legrosszabb volt az évben, és valahogy még a Concord induló játékosszámát is 28,6%-kal alulmúlta.

Ez ugyanaz a Concord, amely akkorát bukott, hogy a PlayStation kénytelen volt mind saját áruházából, mind a Steamről eltávolítani mindössze két héttel a megjelenés után, és kérdés nélkül visszatérítést ajánlani mindenkinek, aki megvette. Bár az Until Dawn jobban teljesít Steamen, mint a Concord, mindössze 2607 játékost tudott elérni a megjelenéskor, amikor először jelent meg egy új platformon. Ez sem igazán lenyűgöző.

Számos tényező közrejátszhat ebben, beleértve azt a tényt, hogy a PlayStation teljes árat kér egy olyan remake-ért, amely még csak tízéves sincs, és amelyet sok rajongó szerint rosszabbul néz ki, mint az eredeti. Az eredeti Until Dawn-t még mindig szinte fillérekért lehet megszerezni használtan, így nem sok motiváció van arra, hogy valaki teljes árat fizessen a remake-ért.

Az is tény, hogy a játék marketingje meglehetősen gyenge volt. Mióta a játékot januárban bejelentették, alig voltak előzetesek vagy marketinganyagok a hivatalos PlayStation csatornákon kívül, így nem lepne meg, ha kiderülne, hogy sokan meglepődtek a játék megjelenésén ebben a hónapban.

Mindenesetre ez nem jó előjel a PlayStation közelgő remaster projektjei számára, amelyek között szerepel a Horizon Zero Dawn remaster is. Természetesen a Horizon sokkal népszerűbb, mint az Until Dawn, és valószínűleg alaposabb marketinget kap, de az, hogy ilyen kevesen érdeklődnek egy olyan remake iránt, amely már korábban is széles körben elérhető és jól fogadott volt, azt jelezheti, hogy a Horizon hasonló kihívásokkal nézhet szembe.

Forrás: TheGamer

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu