Már majdnem tíz éve, hogy a Paradox felvásárolta a Vampire: The Masquerade jogait, és eredetileg 2020-ban kellett volna érkeznie a Bloodlines 2-nek…
Minden tökéletesnek tűnt, amikor bejelentették. Az egyik legjobban vágyott RPG volt a rajongók körében. Ám majdnem tíz évvel a Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 munkálatainak megkezdése után, tengernyi problémával küszködve, a játék még mindig nem került a boltokba. A fejlesztők annyira megszenvedtek vele, hogy a Paradox bevallotta: még a Bloodlines 2 esetleges sikere sem ösztönözné őket arra, hogy egy újabb szerepjátékos kalandon dolgozzanak. „Hagyjuk, hogy valaki más csinálja meg” – mondták a PC Gamer-nek adott interjúban. Ha visszatekintünk a fejlesztés történetére, ez érthető.
Négy évig dolgoztak titokban a Bloodlines 2-n a Hard Suit Labs csapata mellett, amelyben az eredeti játék veteránjai is helyet kaptak. 2019-et írtunk, és a terv az volt, hogy 2020-ban adják ki a játékot. Azonban a vámpíros RPG késett, majd ismét távolabbra tolták, 2021-es megjelenési dátumot tűztek ki… mielőtt megerősítették volna, hogy határozatlan időre elhalasztották, és a Hard Suit kiszállt a projektből. A helyzet annyira kritikus volt, hogy a törlés többször is terítéken volt. „Ha nem találtuk volna meg a The Chinese Roomot, és ha megnézzük, hogy mivel rendelkezünk, a törlés lett volna a logikus lépés, mert nem akartuk volna úgy folytatni, ahogy eddig” – mondja Mattias Lilja, a stúdió vezérigazgatója.
A Bloodlines 2 jó úton halad
Bár a játék tovább csúszik – most éppen 2025 közepére ígérik – , a Paradox most már sokkal magabiztosabb a projektet illetően. „Már régóta fejlesztés alatt áll, de kezdjük úgy látni a játékot, hogy… ami szerintünk egy World of Darkness-élmény lesz” – teszi hozzá. Túlságosan izgatottnak biztosan nem tűnik. Úgy néz ki, elég komoly idegesség övezi a játékot, és ez érthető is, tekintve, hogy a legutóbbi Bloodlines 2 játékmenet megosztotta a klasszikus RPG rajongóit.
Ami egyértelműnek tűnik, az az, hogy a Paradox nem szívesen koncentrálna továbbra is az RPG-kre házon belül. „Nem része a stratégiánknak, hogy ilyen típusú játékokat készítsünk. Szóval ha a Bloodlines 2, ha Isten is úgy akarja, sikeres lesz, akkor a Bloodlines 3 valaki másnak lesz sikeres, a mi licencünk alatt”, mivel az ő tulajdonukban van a White Wolf és a World of Darkness márka. „Azt mondanám, hogy ez az egyetlen stratégiai módja annak, hogy ez működjön”. Erről elég őszintén nyilatkozik.
„Nem sokat tudunk róla, úgyhogy valószínűleg az a legjobb, ha hagyjuk, hogy mások csinálják”.
Aztán ott vannak a nagy szerepjátékokkal járó magas gyártási költségek. A Baldur’s Gate 3 még magasabbra tette a lécet, így ez egy kockázatos üzlet. Ezért – vonja le a következtetést – a Bloodlines 2 „zsákutca”. Folytatódni fog, de „a végeredménytől függetlenül” a Paradox nem fog [közvetlenül] újra belevágni egy ilyen projektbe.
Paradox játék DLC nélkül?
A Paradox minden nagyobb kiadványa több tucatnyi tartalmi kiegészítéssel érkezik, amelyek hosszú éveken át bővítik az élményt. Vajon így lesz ez a Bloodlines 2 esetében is? Mattias Lilja teljesen egyértelmű választ adott. „Soha nem hagyjuk cserben a játékainkat. Gondoskodunk róla, hogy működjenek; hogy teljesítsék, amit ígérnek. A többi nagyrészt a játékosokon múlik”. Ez a politika illik a magas stratégiájú címeihez, de nem így a Bloodlines 2 esetében.
„Azt hiszem, elég egyértelmű […] még a legjobb esetben is, hogy a Bloodlines nem lesz szuper hosszú életű. Az ilyen játékok nem így működnek. Van egy nagy játékosáradat, aztán jön a szájpropaganda, aztán elérsz egy csúcsot a játékosok számában, majd fokozatosan csökken […] Ezért gondolom, hogy az ilyen típusú játékok nem vonzanak minket annyira” – tette hozzá a Paradox vezetője. De van példa nagyszerű RPG-kre, például a Bethesda játékaira, amelyek évekig kitartanak a kiegészítésekkel és frissítésekkel.
Hogy mi fog történni ebben a tekintetben, azt majd az idő eldönti. Egyelőre csak várhatunk és remélhetjük, hogy ennyi év után a játék végre tényleg napvilágot lát, és egy olyan RPG-t élvezhetünk, amely örökre a játékosok szívébe vésődik.
Forrás: PC Gamer