Egy évtizedes tapasztalattal rendelkező veterán Halo Infinite fejlesztő, Will Waltz, aki 13 évig dolgozott vezető animátorként a Halo sorozaton, nemrégiben komoly kritikákat fogalmazott meg a 343 Industries vezetésével kapcsolatban. A Halo Studios helyzete már hosszú ideje problémás, amit a stúdió vezetése, a Microsoft és a kreatív szabadság hiánya okozott. Waltz, aki most már nem ajánlja más fejlesztőknek, hogy csatlakozzanak a csapathoz, LinkedIn profilján nyilatkozott erről.
A 343 Industries a Halo Infinite bejelentése óta számos problémával szembesült, kezdve a fontos kreatív projektek leállításától egészen a létszámleépítésekig, amelyek tovább rontották a stúdió helyzetét. Bár a stúdió belső tervei ígéretesek, Waltz úgy véli, hogy a vezetés, különösen Pierre, a stúdió vezetője, nagyban hozzájárult a problémákhoz.
„Tartsd távol magad, és vigyázz magadra, nem éri meg” – írja Waltz. „Az alkalmazottak kiválóak, de a vezetés katasztrófa, különösen Pierre, aki miatt a kreatív szabadság jelentősen korlátozott.” Waltz szerint bár az Unreal Engine 5-re való áttérés pozitív lépés a fejlesztők számára, a vezetés változatlan marad, és ez továbbra is problémát jelent.
Felelős-e a Microsoft a Halo problémáiért?
Waltz úgy gondolja, hogy a probléma mélyebben gyökerezik a Microsoft vezetésében és abban, ahogyan irányítják a stúdiókat. „Nincs kétségem afelől, hogy a vezetők végül meghajoltak az Unreal Engine felé történő áttérés előtt, de biztos vagyok benne, hogy találnak módot arra, hogy a munkakörülményeket továbbra is kellemetlenné tegyék.”
A Halo Infinite egykori alkalmazottjának kijelentései visszhangoznak, miszerint a Halo sorozat minősége a Microsoft vezetésének hibái miatt hanyatlott. Waltz végül azzal zárja gondolatait, hogy a stúdió és a Microsoft elfelejtették, miért készülnek a Halo játékok, és miért szeretik őket a rajongók, még ha mostanra körül is veszi a név körüli dráma.
Forrás: 3djuegos