Miért nem vált engine-t Todd Howard stúdiója? A Skyrim vezető tervezője válaszol!

Bár Bruce Nesmith nem dolgozik a Bethesda Game Studiosnál (BGS), ő eléggé közel volt a tűzhöz, és így nagy rálátása van arra, hogy mi is történik Todd Howard stúdióján belül.

 

Nesmith a VideoGamernek adott interjújában védte meg a BGS döntését, miszerint a stúdió kitart a Creation Engine-nél, miközben egyre többen az Unreal Engine 5-re váltottak. (Pár példa: BioWare, CD Projekt, illetve a Halo Studios…) A Creation Engine licenszet middleware-en alapul az Unrealhoz hasonlóan. A Bethesda korábban a Gamebryoval hozta létre a The Elder Scrolls III: Morrowindet és a The Elder Scrolls IV: Obliviont, majd a Fallout 3-at (az Obsidian Entertainment is ezt használta a Fallout: New Vegas alatt), majd a Creation Engine a The Elder Scrolls V: Skyrimet, a Fallout 4-et, a Fallout 76-ot és a Starfieldet is futtatta (a régi alapokon). A Gamebase, a Gamebryo fejlesztői kb. 2012-ben álltak le, ugyanis ekkor kapta az engine az utolsó frissítését. A BGS ezt a hagyatékot viszi tovább.

A régi technológia hibákhoz, egyszerűsítéshez vezethet, és így ezek a bajok tovább tudnak gyűrűzni. Nesmith szerint ezért fontolhatja meg a Bethesda is az engine-cserét, de nem lát erre sok esélyt: „Vannak olyan részei a Gamebryonak, amelyekről nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy a Bethesda már nem tudja lefordítani, mert az eredeti forráskód egyszerűen már nem fordítható le. Csak a lefordított dolgokat kell úgy használni, ahogy vannak. Az engine-ről vitatkozunk, vitatkozzunk a játékról. Nem a játékmotor a lényeg, az engine magát a játékot szolgálja. Mindketten tudnánk száz pocsék játékot mondani, amiben Unreal Engine-t használtak. Ez az Unreal hibája? Nem!

A Creation Engine-t folyamatosan finomították, frissítették és tökéletesítették, hogy pontosan olyan játékokat készítsen, amilyeneket a Bethesda készít. Egy-két évnyi technikai munkára lenne szükség ahhoz, hogy csak átálljanak erről az Unreal Engine-re, és ezen túl még több munkára lenne szükség a motor hangolásához, a játék hangolásához, a benne való munkához. A motor a játék szolgálatában áll. Jó a játék? Nem érdekel, hogy milyen a motor. A játék jó! Játsszunk a játékkal,” mondta Nesmith.

De már ideje lenne váltani, nem?

Forrás: PCGamer, VideoGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu