A Metaphor: ReFantazio egyelőre nagyon szépen teljesít, a rendezője szerint pedig mindez ez azért lehet, mert nem „profitorientált vezetők” készítették…
Idén októberben játékosok százezreinek szívét nyerte el egy új RPG: ez a Metaphor: ReFantazio. Az Atlus és a SEGA új játéka néhány óra alatt egymillió példányban kelt el, ráadásul a japán cég legjobb teljesítményt nyújtó játéka lett a Steamen. Ez egy olyan eredmény, amiért a rendezője nem csak hálás, de az okát is tudni véli. Katsura Hashino számára egy menedzserek által készített játék nem izgalmas – ezt szívből kell csinálni.
Katsura Hashino, a Persona-sorozat legendás alkotója megosztotta velünk, mitől olyan különleges a Metaphor: ReFantazio. Az IGN-nek adott interjújában Hashino megjegyezte, hogy a sikeres játékok készítéséhez használt megközelítése a mély, érzelmes, emberi lényeg megragadásán alapul. „Olyasmit akarok, amiben érzem a mögötte rejlő emberiességet, még akkor is, ha nyers vagy befejezetlen” – mondta Hashino, utalva arra, hogy ő és csapata minden egyes projektbe beleviszi a személyes hangvételét.
Ez szembekerül más típusú projektekkel, amelyeket „a vezérigazgatók egy tárgyalóteremben” készítenek.
Őket csak a nyereségesség érdekli; számok és statisztikák alapján dolgoznak. Szerinte az ilyen típusú projekteknek nincs lelkük, elveszítik azt az emberi jelleget, ami szerinte kulcsfontosságú a játékosokkal való érzelmi kapcsolat szempontjából. Ez a tervezési filozófia a játék karaktereiben is tükröződik. Akárcsak a Personában, a Metaphor: ReFantazio karakterei is egyetemes szorongásokkal és kihívásokkal néznek szembe, amelyek rezonálnak a játékosokra. Hashino elmagyarázta, hogy célja olyan karakterek létrehozása, akik bár fiktívek, mégis mélyen valóságosnak és átélhetőnek tűnnek.
Ahogy a japán fejlesztő fogalmaz: „Úgy érzem, ha ilyen szuperrealisztikus játékok vannak […] az nem igazán izgat, nem igazán érdekel”. Míg a Square Enix továbbra is nagy költségvetést fektet a hiperrealista grafikába, addig az Atlus a festőibb és élénkebb vizuális stílus mellett döntött. Hashino számára nem a technikai tökéletesség a fontos, hanem a kreatív szabadság és az érzelmi hatás, amit a művészek és a fejlesztők közvetíteni tudnak.
A Metaphor: ReFantazio-t A Gyűrűk Ura inspirálta?!
Érdekes módon a Metaphor: ReFantazio középkori koncepcióját az alkotói folyamat során olyan fantasy művek befolyásolták, mint A Gyűrűk Ura. Igaz, a kulcsfontosságú elemek másolásának szándéka nélkül. Katsura Hashino, a játék rendezője a műfaj különböző könyveiből merített ihletet, hogy egy egyedi középkori világot hozzon létre. Ezzel eltávolodtak a korábbi játékok, például a Persona modern stílusától. Hashino továbbá hangsúlyozta, hogy céljuk az volt, hogy elkerüljék az utánzást, és egy teljesen új élményt fejlesszenek ki, amit csak ők tudtak létrehozni, így adva saját identitást ennek a címnek.
Forrás: IGN