Dragon Ball: Sparking! Zero – A Budokai Tenkaichi méltó folytatása

TESZT – Másfél éve jött a bejelentés, hogy a Budokai Tenkaichi alfranchise folytatódik a Dragon Ballban, és mivel a BT3 (japánul Sparking! Meteor…) 2007-ben jelent meg, azóta eltelt másfél évtized és sok minden megváltozott a játékiparban. A Spike Chunsoft visszatért a brandhez (eredetileg a Spike fejlesztette a franchise-ot…), és megfelelően méltó módon tette azt; ez a játék az év egyik gyöngyszeme lett.

 

Nem túlzás: ez a játék méltán érdemel magas pontszámot, és a Dragon Ball-rajongók számára szinte tökéletes címről van szó.

 

 

A tempós és stílusos küzdelem művészete

 

A DBSZ (karakterspórolás a végéig) azért remek játék, mert a régebbi BT epizódok stílusát veszi át tökéletesen, ugyanis gyors, dinamikus harc van benne. A karakterek (akikből rengeteg van, és még többet meg lehet nyitni, sőt, valószínűleg kiadós bővítés is lesz a későbbiekben) nagyon gyorsan mozognak, és természetesen rombolják a környezetet is. Koszolódnak is, és bár nem teljesen ugyanaz az animációs stílus mint a PS2-n (a Dragon Ball Super: Broly-ra hasonlít inkább), nagyon jól lett 3D-be átültetve az egész. A Skill Count csík a régebbi Blast Stockhoz képest gyorsabban töltődik, így a képességeket, az átváltozásokat és az ultimate mozdulatokat sokkal gyakrabban alkalmazhatjuk. Ezen túl a Revenge Counter és a Perception is ott van, így sokkal több mélység van még a BT3-hoz képest is. Van ennek viszont egy hátulütője is: a harcokba bele kell tanulni. Az alapokat könnyű elsajátítani, de a komolyabb technikákhoz idő kell. Elképesztően nagy mértékben van szerepe a harcokban az időzítésnek, plusz nem lehetünk türelmetlenek sem még akkor sem, ha néha a mesterséges intelligencia szokatlanul átmegy a néhol felettébb büntető színvonalból az abszolút érthetetlenbe. Nem nagyon bukkan ez fel, de ez szinte biztos be fog következni mindenkinél legalább egyszer.

Korábban már volt szó volt arról is, hogy rengeteg karakter van a játékban, és ez nem véletlen, ugyanis a tervek szerint 182-ből állhat a stáb. Vagy megnyitjuk a még el nem érhetőket, vagy megvesszük őket a játékon belüli boltból a könnyen megszerezhető pénznemmel. Aki nem csak felületesen ismeri a karaktereket, még easter eggeket is fel fog fedezni (utalások bizonyos karakterek között), és ezen is látszik, hogy ez egy szenvedélyből készített játék. A fejlesztők ismerik az alapanyagot, és nem csak valami kényszerből szült termékről van szó. Vannak azért hiányzó karakterek (pl. Szívtelen Sátán, Super 17), máshol pedig csak skill buffként bukkannak fel (pl. Goku Super Saiyan Blue Kaioken) önálló karakterek helyett. Valószínűleg a DLC-kkel sok hiányzó karaktert pótolni fognak, így ha esetleg van valaki, akit várt volna a rajongó és nincs ott, szinte tuti, hogy utólag ott lesz a kínálatban. Ez persze nem mindenkinek lesz negatívum, mert tényleg hatalmas kínálat van. Egy laikusnak ez is abszolút megteszi, hiszen elsőre valószínűleg fel sem fogja majd, hogy a Spike Chunsoft mennyire megtömte a DBSZ karakterlistáját…

 

 

Történetileg is kifejezetten tartalmas lett

 

Nyolc eltérő karakter szemszögéből fedik le a teljes történetet. Az elképzelés jó, a kivitelezés viszont kissé gyenge, ugyanis a legtöbb esetben ezt állóképekkel intézik el. Vannak jelenetek is a DBSZ-ben, de kevés. Ha ezen túl tudjuk tenni magunkat, a sztorimód nagyon szórakoztatónak nevezhető, és a grafika és az árnyalás jóvoltából abszolút olyan érzésünk lehet, mintha az anime epizódjait élnénk át a sztorivonalakban látott harcok átélésével. De nem csak emiatt remekel a történet, ugyanis vannak „mi lenne, ha?” események is, amelyek alternatívát kínálnak az eredeti események mellett. Ezek a sztoribeli elágazások az újrajátszhatóságot növelik meg jelentős mértékben, és emiatt abszolút ajánlott minden útvonalat felfedezni.

Ha ez nem lenne elég, egyedi harcok is vannak (custom battle mode), ahol sok, előre megtervezett küzdelmet élhetünk át, és abszolút kreatívan állhatunk hozzá a történésekhez, és nem vicc: de több órányi játékmenet biztosan el fog menni rá. pár óra, mert rengeteg ötlet kivitelezhető benne. A zene és a hangeffektek is teljesen a helyükön vannak, és nem lehet panasz a karakterek hangjaira sem. Talán a párbeszéd tud az egyedi harcokban érthetetlen vagy követhetetlen lenni, de mivel ez nem nagyon tekinthető a játékmenet alapvető részének, erre érdemes csak annyit mondani, hogy a srácok megpróbálták, és ott van ez nem várt, de mégis kellemes pluszként. És ezzel tényleg nincs is semmi baj.

 

 

A rajongók álma

 

A Dragon Ball: Sparking! Zero egy 9/10-et kap. Igen, ilyen magas értékelést. Kreatív, remekül néz ki, alternatív sztorikat kínál, és a Budokai Tenkaichi játékmenetét képes volt még inkább kiterjeszteni. A képeken és a videókon kissé bosszantó tud lenni a vízjelezés, de ez csak kákán a csomó keresése. Akinek tetszik a Dragon Ball, ez egyértelműen egy 9,5/10-es alkotás lett. A verekedős játékok között meg fogja tudni állni a helyét, és bár az ORTT hazánkban derékba törte a Dragon Ball televíziós pályafutását, az idősebb korosztály továbbra is elismerően bólint a három betű láttán: DBZ…

-V-

Pro:

+ Hihetetlenül tartalmas
+ Látványos
+ Stílusos

Kontra:

– Egy kicsit bele kell azért tanulni
– Talán pár karakter hiányzik
– Néhol vagy túl buta az MI, néhol pedig túl büntető


Kiadó: Bandai Namco

Fejlesztő: Spike Chunsoft

Stílus: Verekedős játék, Kalandjáték

Megjelenés: 2024. október 11.

Dragon Ball: Sparking! Zero

Játékmenet - 8.6
Grafika - 8.9
Történet - 9.7
Zene/hangok - 8.8
Hangulat - 9

9

SZÉDÜLETES

Ez egy olyan játék, ami rengeteget kínál, és kifejezetten mély már a legelejétől kezdve...

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu