Amerikában egyszerűsítenek az „egy klikkes” előfizetések lemondásán!

TECH HÍREK – Az amerikai szövetségi kereskedelmi bizottság (Federal Trade Commission = FTC) a fogyasztók számára nagyon kedvező törvényt véglegesített.

 

Az Egyesült Államok Kalifornia államában szeptemberben fogadtak el egy olyan törvényt, ami arról szólt, hogy ha valamilyen szolgáltatásra könnyen elő lehetett fizetni, akkor annak lemondása is ilyen egyszerű legyen. A lemondás ugyanis eddig bonyolultabb volt, és mivel egyre több fogyasztó érezte magát csapdában, az új törvény kötelezi a cégeket arra, hogy a lemondási folyamatot egyszerűsítsék. Ennek részleteit közölte az FTC, szövetségi szintre emelve a folyamatot, így az Egyesült Államokban mindenütt be kell tartani a törvényt.

Az angolul Click to Cancel-ként (Klikk a lemondásért) ismert törvény tehát alaposan bepörgette az eseményeket, és ennek ideje is volt, ugyanis több cég felettébb bonyolulttá tette a szolgáltatásának lemondására vonatkozó lépéseket. Főleg az Adobe találta magát egy kissé kellemetlen helyzetben. „A vállalkozások túl gyakran kényszerítik az embereket arra, hogy végtelen akadályokon ugráljanak keresztül csak azért, hogy lemondhassák az előfizetést. Az FTC szabálya véget vet ezeknek a trükköknek és csapdáknak, időt és pénzt takarítva meg az amerikaiaknak. Senkinek sem szabad, hogy olyan szolgáltatásért kelljen fizetnie, amelyet már nem akar,” mondta Lina M. Khan, az FTC elnöke.

Az előfizetések eddig automatikusan megújították magukat (nem egyszer úgy, hogy a beetető ár alacsony, és aztán ennek sokszorosát húzzák le az egyenlegről), de a törvények miatt mostantól négy dolgot kell az előfizetéseknek betartaniuk: az előfizetés folytatásának feltüntetése, hacsak nem mondják le egyértelműen; minden ténynek és információnak átláthatónak kell lennie; a feliratkozási és leiratkozási folyamatnak egyaránt egyszerűnek kell lennie; kifejezett, tájékozott beleegyezés. Csak egy negatívum van: a fogyasztók nem kapnak évente emlékeztetőt az előfizetésekről, de ez ott volt a javaslatban, ahogy az is, hogy a cégek sem csábíthatják el a fogyasztókat, ám ez is kimaradt az FTC törvényéből.

Ilyen korrekt törvényt máshol is be kellene vezetni, mert mindenki jól járna.

Forrás: WCCFTech, FTC

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu