Ha eddig kissé gyenge képminőségűnek tűnt a Microsoft felhőiből való játék az Xbox Game Pass Ultimate-előfizetésünk során, talán nem véletlenül tapasztalhattuk ezt.
Nemrég beszámoltunk már arról, hogy a Microsoft hamarosan lehetővé teszi a saját játékaink felhőből való futtatását, de azóta Tom Warren még többet megtudott, így további információkat közötll az Xbox Cloud Gaming körüli tervekről. A korábban Project xCloud néven futó szolgáltatás hosszú ideje lemaradásban van mind a képminőség, mind a lag (latencia) tekintetében. Az Nvidiától a GeForce Now már évek óta lehetővé teszi a 4K felbontást, és ehhez nemrég csatlakozott a Boosteroid is. Eközben az Xbox Cloud Gaming 1080p-re van korlátozva alacsony bitrátával, ami a képminőségre is rányomja a bélyegét.
Warren szerint a bitrátát hamarosan elkezdi növelni a Microsoft, ami tisztább képet eredményezhet. Nem tudjuk még, hogy a felbontás is javulni fog-e, így lehet, hogy a redmondi techóriás továbbra is 1080p-n fog maradni. Warren hozzátette, hogy ha latenciajavítás a szerverek hardverének fejlesztéséhez kötődik, és emiatt ez nem olyan biztos, hogy egyhamar be fog következni. Kitért arra a két funkcióra is, amit a Better XCloud fejlesztője szivárogtatott ki. (Ez egy nyílt forráskódú applikáció, ami több készüléken is javítja az élményt.)
Az első ilyen funkció az Xbox Together, amivel játszani lehet és a barátokkal lenni, miközben egy webes böngészőt használunk. A másik egy direkt a felhővel kapcsolatban levő kontroller, ami a latencián csökkenthet; ehhez hasonlót láthattunk már a Google Stadia kontrollerével. Mindkét funkciót belsőleg tesztelnek, és Warren szerint az Xbox Together egy hackathon-projekt volt, ami valószínűleg sosem jut el a nyilvánosság elé, míg a kontrolleren dolgozik a Microsoft, és ez valamikor meg is jelenhet.
Szóval a Microsoft továbbra is elég nagy erővel igyekszik az Xbox Cloud Gamingen dolgozni, de ennek még lenne hová fejlődnie. Ezzel több embert meg tudnak szólítani, nem csak a konzolosokat és a PC-seket.