Az egyik nyitócím fejlesztője szerint a PlayStation 4 Pro-hoz képest jobban skálázhatóak lesznek a PlayStation 5-öt támogató játékok.
Már írtunk arról, hogy az Empire of the Ants, egy valós idejű stratégia a Tower Five-tól, ami egy francia sci-fi könyven alapul, a PlayStation 5 Pro nyitócímei között lesz. Ezzel kapcsolatban készített a WCCFTech interjút Renaud Charpentierrel, a játék rendezőjével. Szerinte az előző konzolgenerációhoz képest jobban ki tudják használni a jelenlegi címek a félgenerációs platform adta lehetőségeket. A legtöbb játékban dinamikus felbontás van, amivel még jobban beskálázhatóak lettek. Az Empire of the Ants nem fogja támogatni a PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) felskálázót, mert a fejlesztésben túl későn bukkant fel. Charpentier szerint a PlayStation 5 Pro és a PC össze nem nem hasonlítható, mert utóbbi kimaxolva 3-5x több pénzbe fájna egy játékosnak, és sokkal nagyobb fogyasztása is lenne…
„A PlayStation 5 Pro a fejlődési filozófia szempontjából hasonlónak tűnik. Ugyanabba a generációba tartozik a konzol, de jobb renderelési képességekkel bír. Most még korai, és ezért nehéz összehasonlítani, hogy a PlayStation 5 Pro mit tud majd a PlayStation 5 játékok esetében, és mit a PlayStation 4 Pro a PlayStation 4 játékok esetében. De általában úgy tűnik, hogy sok játék 30 és 60 FPS között fog menni a Pro változaton, és ez hasonló ahhoz, amit a PlayStation 4 Pro-nál tapasztaltunk. Valószínűleg jobban skálázódik majd egy motoros verzió esetében: a legtöbb játék manapság nem a képkockasebességre támaszkodik a szimulációk szinkronizálásához/időzítéséhez. Így sokkal inkább képesek gyorsabban renderelni anélkül, hogy a viselkedésüket megváltoztatnák.
PlayStation 4-en még mindig voltak olyan fantasztikus játékok, mint a Bloodborne, ahol a játék nem tud 30 FPS fölött futni, mert a szimuláció össze van kötve a rendereléssel. Tehát ha nem módosítod a motort, és 60 FPS-sel renderelsz, akkor a játék kétszer gyorsabban fog futni, az egész játék, tehát minden kétszer gyorsabb lesz a játékos számára. Az ilyen képkockasebességhez kötött szimulációk még a PlayStation 4 korszakában viszonylag gyakoriak voltak, és sokkal nehezebbé tették a GPU-felhúzás előnyeinek kihasználását. Tehát valószínűleg a PlayStation 5 játékok jobban ki fogják használni a PlayStation 5 Pro kapacitásait. Az a tény, hogy a legtöbb játék manapság valamilyen formában változó felbontást használ, szintén segít a GPU-val történő felskálázásban.
Az elmondottak és a Sony által bemutatottak szerint a legtöbb játék várhatóan megduplázza a képkockasebességet a Pro-n, vagy javítja a jelenetek minőségét, ha azok már 60-ban futottak a PlayStation 5-ön. Mégis, a kimaxolt PC-k amolyan „korlátlanok”, így természetesen erősebbek lesznek, de nem lehet összehasonlítani őket. Egy kimaxolt PC simán 3-5-ször drágább és 3-5-ször több elektromos energiát fog fogyasztani. Ami viszont érdekes, és sokat elmond a szilícium evolúciós görbéjének ellaposodásáról, hogy a játékod ezen a PC-n nem fog 3-5-ször jobban kinézni vagy játszani mint egy PlayStation 5 Pro konzolon. A csúcskategóriás szilícium esetében most már hatalmas csökkenő megtérülés tapasztalható, és ez hatással lehet a konzolhardverek életciklusának időtartamára. Egyetlen 60 FPS-es mód van [a PlayStation Pro-n], tehát a PlayStation 5-ös verzió kétszeres képkockasebessége az Empire of the Ants-ben. Nem használunk PSSR-t. Nagyon későn érkezett a fejlesztési ciklusunkba, így maradtunk az Unreal megfelelőjénél,” mondta Charpentier.
Az Empire of the Ants és a PlayStation 5 Pro is november 7-én fog megjelenni.
Forrás: WCCFTech