A Denuvo visszaszólt a kritikusainak: „a Steam-fórum toxikus!”

A Denuvo termékmenedzsere szerint a Steam egy mérgező, ellenséges környezet. Hallott már a hatás-ellenhatás elméletéről?

 

A Denuvo már egy évtizede rombolja a PC-s játékok megőrzését. Mert ez nem arról szól, hogy az AAA játékokat nem lehet így warez formában az első naptól kezdve elérni, hanem arról, hogy a kiadók nem egy alkalommal nem távolítják el a DRM-et a játékból, és azt így veszik le a Steamről pár évvel később (a Codemasters és az Electronic Arts F1-játékai erre jó példák…). Ezzel az a baj, hogy így ezek a játékok a későbbiekben játszhatatlanná válnak, ha a Denuvót birtokló Irdeto szerverei leállnak. Így ezek megőrizhetetlen címeknek nevezhetőek.

Ezt nem így gondolja Andreas Ullmann, aki a PCGamernek nyilatkozott a San Franciscóban megrendezett Game Developers Conference-en: „Még a szívem is megszakad egy kicsit, amikor látom, hogy a megoldásainkat, különösen a kalózkodás elleni megoldást, hogyan reagálja le a közösség, mert szerintem nem teljesen értik, hogy milyen előnyökkel járhat a megoldásunk, mert a kalózkodás megelőzésével többet keresel a játékodon keresztül, amit aztán visszaforgatunk a nagyobb játékok készítésébe. Nincs rá bizonyítékom, de valószínűleg, ha a mi megoldásunk nem létezik, akkor talán lett volna néhány nagyszerű játék, amit soha nem hoztak volna létre.” Akkor illett volna esetleg pár példát mondani.

A Denuvónak volt egy Discord-szervere, ami hasonlóan negatív visszajelzéseket kapott, és meg is szüntették azt. Ezzel kapcsolatban már a Rock, Paper, Shotgunnak nyilatkozott Ullmann. Szerinte a Steam fórumai nagyon negatív és toxikus környezet, és a Denuvo szerint a DRM nem rontja a játék teljesítményét, és ha igen, akkor az is egy hiba miatt van. (Egy dologban biztos érzékelhető a különbség: a TÖLTÉSI IDŐKBEN!)

„A kalózok nem tudnak játszani a megoldásunkat használó játékokkal elég hosszú ideig, általában addig, amíg a kiadó úgy nem dönt, hogy kiveszi a technológiánkat. Tehát van egy hatalmas közösség, rengeteg ember ezen a bolygón, akik nem tudnak játszani a kedvenc videojátékaikkal, mert nem hajlandóak fizetni értük, és ezért rengeteg időt töltenek közösségekben, és megosztják a véleményüket, és megpróbálják a Denuvót hibáztatni sok mindenért – megpróbálják rávenni a játékkiadókat, hogy ne használják a megoldásainkat, hogy újra ingyen játszhassanak a játékok kalózmásolataival. Olyan hosszú ideje vagyok a cégnél. Az itteni srácok olyanok, mintha a családom lennének, mert sokan mások is régóta itt vannak. Csak fáj látni, hogy mit írnak rólunk, pedig már százszor állították, hogy tévednek,” tette hozzá Ullmann.

Az Electronic Arts meglepő lépést tett: a Dragon Age: The Veilguardban NEM lesz Denuvo. Ezt a példát sokan követhetnék. A Denuvo elődje, a SecuROM sem volt jó, és az a technológia is befuccsolt…

Forrás: PCGamer, RPS

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu