Két, a PlayStation Studios kötelékéből származó játék is megkapta a minap a PlayStation 5 Pro-támogatást biztosító frissítést.
Érdekes módon mind a két cím az Insomniac Gamestől származik, tehát ők lényegében dupláztak, ugyanis a Ratchet & Clank: Rift Apart és a Marvel’s Spider-Man 2 is tőlük származik. Mit hozott magával a patch a játékba? A PC-s grafikai testreszabáshoz léptek közelebb egy kicsivel, de nem olyan számottevő mértékben: nem lehet azért minden opciót úgy beálítgatni, mintha a Steamről futtatnánk a ransomware-támadáson átesett stúdió termékeit.
A Ratchet & Clank: Rift Apart és a Marvel’s Spider-Man 2 Performance Pro és Fidelity Pro grafikus módokat kaptak. Az előbbi 60 FPS frame rate mellett ugyanazt a képminőséget adja mint az alap PlayStation 5-ön a jobb vizualitásra törekvő mód (mindezt sugárkövetéssel megfejelve), utóbbi pedig 30 FPS frame rate mellett új sugárkövetéses (ray tracing = RT) funkciókat ad, amiket egyeséve be lehet álítani, hogy nagyobb köztes képkocka-sebességet kapjunk, ha VRR-t (változó képfrissítési rátát) és 120 Hz-es módot használnánk. Mindehhez a PSSR-t veszik igénybe.
A Ratchet & Clank: Rift Apartban a PlayStation 5 Pro patch az RT-s tükröződéseket és ambient occlusiont lehet ki/bekapcsolni, míg a Marvel’s Spider-Man 2-ben az RT Light Shadows opció áll rendelkezésre (ez sugárkövetéssel kalkulálja középtávig a nap árnyékait, lecserélve a kaszkádolt árnyéktérképeket) az RT-s tükröződések és épületbelsök és az RT ambient occlusionön túl. Úgyhogy ha valamelyik sugárkövetéses opcióra nem tartunk igényt, ki is kapcsolhatjuk azt, amivel a teljesítmény stabilabb lehet.
Korábban már írtunk arról, hogy a The Last of Us Part 2 Remastered és az Alan Wake 2 is megkapta a PlayStation 5 Pro-támogatást biztosító patchet, így lassan kezd beindulni a konzol támogatása, bár annak megjelenése még közel két hétre van, ugyanis azt november 7-étől vásárolhatjuk majd meg (800 euróért/320 ezer forintért; a Blu-ray meghajtó és a függőleges állvány feláras).
Forrás: WCCFTech, Insomniac Games