Star Citizen: Megérkezett az sci-fi MMO-k és szimulátorok jövője, vagy ez csak egy újabb ígéret?

Könnyű kételkedni a Star Citizen sikerében, de az új funkciók sora sok kis ötletből áll, amelyek megreformálhatják a zsánert – oly módon, ahogy erre az elmúlt húsz évben nem volt példa. Függetlenül attól, hogy a Cloud Imperium teljesíti-e az ambícióit, egy dolog biztos: ez nem egy szokványos játék.

 

Az MMO-k alapvetően társaságközpontúak, de a játékosok közötti kapcsolattartás formái sokkal gyorsabban változtak, mint maga a zsáner: míg húsz éve a TeamSpeak volt a legjobb megoldás egy World of Warcraft rajtaütés szervezésére, ma már a Discord állandó háttérzajként kísér minket, akármit is csinálunk. Bár még mindig vannak klánok, amelyek dominálni akarnak egy szerveren, a játékosok többsége egyszerűen a barátok meghívását könnyítené meg.

Természetesen a jelenlegi technikai háttér még mindig jól működik, és a fejlesztők sok energiát fektetnek a frissítésekbe, de egy teljesen új szemléletmód talán még többet tudna nyújtani. Itt lép színre a Star Citizen. Nem akarom elmondani a nagy igazságot, hogy Chris Roberts MMO-ja forradalmat hoz, de legalábbis azt gondolom, hogy képes lesz némi hullámverést kelteni.

A CitizenCon 2954 eseményen Manchesterben, ahol a Cloud Imperium legújabb fejlesztéseit mutatta be a űrszimulátorában, sok izgalmas újdonságot ismertettek meg. Az első napon az amerikai stúdió több munkatársa is bemutatott egy panelt „Egy társas univerzum” címmel, amelyben olyan új funkciókat mutattak be, mint például a mobiGlas menü, amely lehetővé teszi a barátlista áttekintését és szervezeti újításokat.

Egy sor apró ötlet között szerepel egy menü, amely megmutatja, hol tartózkodik és mit csinál éppen minden barát. Például, ha egy partiban többen vannak, létrejön egy almenü, amely megmutatja, ki melyik hajóban van, sőt azt is, hogy milyen szerepet tölt be (tüzér, másodpilóta stb.). A csevegésben pedig lehetőség lesz arra, hogy ne csak küldetéseket vagy API-objektumokat, hanem játékosokat és konkrét térképen megjelölt helyeket is linkeljünk.

Az új rendszer funkcionális, de figyelembe veszi a baráti társaságok működését.

 

Új segítő rendszerek, mentorok

 

Komoly segítő rendszert is létrehoztak: ha kérdésed van, nyilvánosan posztolhatod egy jelzőfényen keresztül, amely csak azokhoz jut el, akik már igazolt tapasztalattal rendelkeznek az adott területen, és segítséget nyújthatnak. Láthatod a potenciális mentorok értékelését, elfogadhatod bárki mentorálását, és kapcsolatba léphetsz az illetővel a probléma megoldásáig, amelyért a szakértő játékbeli elismerésben részesül.

 

Az orgok, vagyis szervezetek szerepe

 

Ami számomra különösen érdekes, azok az orgok (szervezetek), amelyek az MMO-k klánjainak felelnek meg. Már léteztek a Star Citizen-ben, de most sokkal teljesebbek, és bekerültek egy játékbeli menübe: vannak események, szövetségesek és ellenségek azonosítására szolgáló eszközök, és sok más funkció. Fontos részlet, hogy akár hat ilyen szervezethez is csatlakozhatsz egyszerre, így több különböző baráti kör része lehetsz; bár csak egyet képviselhetsz a fejlődés és a világban való megjelenés szempontjából.

 

Új világok felfedezése

 

Ez csupán az interfész és a menük egy része, de olyan dolgokról is részleteztek, mint például a különleges páncélzati jellemzők, amelyek befolyásolják a világban való interakciókat – ezek nem csupán véletlenszerű matematikai értékek –, és a szakmákhoz való viszonyuk. Semmi sem akadályozza meg a játékosok által vezetett szervezeteket abban, hogy fegyvergyártóvá váljanak más nagyobb csoportok számára, saját célokkal és gazdaságokkal.

Az eredmények kérdése továbbra is ott lóg a levegőben. A stúdió múltja azt mutatja, hogy ez viszonylagos: az elmúlt évek nagy ígéretei teljesültek, kisebb vagy nagyobb mértékben, bár a legambiciózusabbak evolválnak és mutálódnak más kezdeményezésekké vagy némi korlátozásokkal érkeznek meg.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu