Nagyon más lett volna a GTA San Andreas, mint ahogy végül megjelent – egy Rockstar-veterán mesélt!

A GTA San Andreas-ban a Rockstar három különböző térképet akart készíteni a három városhoz, de meggondolták magukat…

 

 

A Rockstar Games büszkélkedhet azzal, hogy a GTA 5 lett történelmének legsikeresebb videójátéka. Sőt, több mint 200 millió eladott példánnyal minden idők második legkelendőbb címe. Azonban több mint 20 év telt el a Grand Theft Auto: San Andreas eredeti megjelenése óta, mely címre számos játékos szívesen emlékszik vissza. Sokan a mai napig ezt tartják a franchise kedvencüknek. Ez a legenda ma is ugyanolyan élvezetes, mint az első napon volt, és érdekes módon néhány órája ismeretlen részletek láttak napvilágot.

A Rockstar Games veteránja, aki a GTA 4-et is fejlesztette, Obbe Vermeij, a GTA San Andreas 20. évfordulója alkalmából az X/Twitter-fiókján felidézte a játék fejlesztését, elárult néhány titkot és apróságot, ami a megjelenésig vezetett. „20 évvel ezelőtt, 2004. október 26-án indítottuk útjára a GTA San Andreast. Az eredeti terv az volt, hogy a 3 város külön térképen lesz. A játékos vonatokkal és repülőgépekkel utazott volna a városok között. A GTA 1-ben és 2-ben is három város volt külön térképen” – kezdi.

 

Más idők jártak a Rockstar számára a GTA San Andreas idején

 

A továbbiakban a PlayStation 2 korlátairól beszél: „A PS2 memóriája nagyon korlátozott volt, és a különálló térképekkel nem kellett volna a memóriában lennie a többi város látképének modelljeinek. Az is könnyebb lett volna, hogy minden városhoz más-más rendőrautó, mentőautó és tűzoltóautó legyen. Különböző tárgyak, különböző időjárási típusok stb. Emellett könnyebb lett volna korlátozni a játékost, amíg el nem jön a következő város elérésének ideje” – árulta el.

A kiadásról azt mondja, hogy „városonként szerették volna rendezni a modelleket a DVD-n”. „Éppen mielőtt a művészek elkezdtek volna dolgozni a három térképen, volt egy utolsó megbeszélésünk a Rockstar North-tal, ahol meggondoltuk magunkat, és úgy döntöttünk, hogy egy nagy térképet készítünk. Még így is úgy alakult, hogy végül minden egyes városra jellemző tárgyakat, rendőrautókat és időjárást is belevettünk”. Egy másik tweetben pedig tovább részletezi a témát, miszerint „akkoriban más volt a játékkiadás”.

„Hat hétig tartott a DVD-k legyártása, csomagolása és terjesztése.”

„Az internetes javítás még nem létezett. Számunkra minden stressz hat héttel korábban történt. A legtöbb fejlesztő szabadságra ment, mi pedig már a következő projektünkön gondolkodtunk. Az internet szívás volt, és néhány traileren kívül a játékosok nem sokat tudtak a játékról. A nagy játékok esetében a boltok a megjelenés előtt éjfélkor nyitottak ki, hogy összegyűjtsék az előrendeléseket” – mondja a GTA San Andreas egykori fejlesztője.

„Megtudtam, hogy a kiadónak fizetnie kellett a boltoknak, hogy későig nyitva tartsák a boltokat. Elmentem a Rockstar North melletti legnagyobb üzletbe Edinburgh-ban, és bár esős éjszaka volt, a sor végigkígyózott a bolton és az utcán. Elképesztő volt látni azt a sok izgatott embert, akik egész éjjel hazamentek játszani” – zárja Bermeij a nosztalgiázást.

Forrás: X

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu