Halo 5: Guardians: miért vetették el a PC portot? Az egyik fejlesztő válaszol!

A Halo ezen része a mai napig nem érhető el PC-re, pedig ezzel válhatna teljessé Master Chief ottani jelenléte… de mégis miért nem valósult meg a Halo 5: Guardians PC portja?

 

2016-ban megjelent PC-re (Windows 10-re) a Halo 5: Forge. Ezek után sokan abban reménykedtek, hogy ezek után esetleg az egyjátékos kampány is végül el fog jutni az Xbox One-ról a számítógépekre. Csakhogy ez nem történt meg, és Tyler Owens, a játék egyik akkori fejlesztője elárulta, hogy a redmondi vállalat fontolgatta a PC portot, de végül ezt elvetették technikai okokból..

Sajnos Owens nem fejtette ki a Twitteren, hogy pontosan mi miatt nem valósult meg a PC port (ezt anno a Halo 3 esetében is megkérdezhetnénk, hiszen az első és a második rész egy kis késéssel is, de végül eljutott PC-re, de a Halo 3 hosszú ideig csak az Xbox 360-asoknak volt elérhető). Van, aki úgy véli, hogy a Halo 5: Guardians fizikája a frame rate-hez kapcsolódott. Ez akkoriban eléggé gyakori volt a konzolos játékok számára, de ez lehet, hogy csak egy kifogás volt.

Talán az az igazság, hogy a Microsoft egyszerűen nem akart pénzt ölni a Halo 5: Guardians PC portjába. Ha könnyű lett volna áthozni Xbox One-ról Windows 10-re (ne felejtsük, akkoriban erőltették az UWP-t, azaz az Universal Windows Platformot, ami épp EZÉRT született…) Gondoljunk bele egy másik Xbox 360-ra (is) megjelent játékba, a Red Dead Redemptionbe, ami VÉGRE megjelenik PC-re, de a Take-Two pofátlanul sokat fog elkérni érte. Ott a Rockstar azt mondta, hogy a „spagetti programkód” miatt leheteten máshová portolni. Aha. Azóta megjelent PlayStation 4-re és Nintendo Switch-re is.

Úgyhogy ezek után hivatalos formában nem sok esély van arra, hogy a Halo 5: Guardians valaha is el fog jutni a PC-sek asztalára. Szóval aki ezzel játszana, jobb, ha beruház egy konzolra…

Forrás: DSOGaming

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu