„A változások jelentősek” a Digital Foundry szerint; a Horizon Zero Dawn Remastered közelebb áll ahhoz, hogy egy olyan remake legyen, mint a Demon’s Souls…
Már csak néhány nap és megjelenik a Horizon Zero Dawn Remastered! A játékosok újra élvezhetik a Guerrilla Games nyílt világú akció-RPG-jét. A közösséget meglepte, hogy egy olyan címhez jelentettek be remastert, amely a mai napig remekül néz ki. Ám sok játékost lenyűgöztek az eredeti és az új verzió közötti vizuális változások, és ezt a Horizon Zero Dawn és a remaster összehasonlításában is láthatjuk.
Ennek kapcsán a Digital Foundry-nak volt lehetősége a Horizon Zero Dawn Remastered technikai elemzését elvégezni, és John Linneman rámutatott, hogy inkább egy remake-hez, mint egy remasterhez áll közelebb a dolog. „A változások elég jelentősek ahhoz, hogy még abban sem vagyok biztos, hogy a remasterelés szó itt a megfelelő. Inkább a Bluepoint Shadow of the Colossus és a Demon’s Souls kapcsán végzett munkájára emlékeztet” – mondta.
„Lehet, hogy nem olyan ambiciózus, de közelebb áll hozzájuk.”
„Van egy olyan érzésem, hogy a csapat (a Nixxes Software) végigment és gondoskodott arról, hogy alapvetően átdolgozzák az egész játékot, hogy modernnek tűnjön” – mondja Linneman (a Gamesradar után). Többször is látszik, hogy komoly fejlesztések történtek, például a fák lombjai, a karakterek modellezése, a vízeffektek és a tükröződések terén. A Digital Foundry azt is megjegyezte, hogy három teljesítménymód (30,40 és 60 FPS) lesz, amelyek kiegyensúlyozzák a vizuális minőséget és a felbontást.
A Horizon Zero Dawn Remastered változásai
A Horizon Zero Dawn Remastered vitathatatlanul a Horizon Forbidden West legjobb vonásait vette át és adaptálta ebbe a remasterbe. Ezért is láthatunk több lakott várost, mivel az NPC-k számát és a tevékenységek változatosságát növelték. Így a környezetet sokkal élettel telibbnek érzik – írja Nixxes a PlayStation Blogon. Emellett a terep is sokkal részletesebb lett. Különösen a hó a deformálható technológiával, valamint a növények sűrűsége és részletessége is nőtt, a textúrák valósághűbbek és a biomok teljesebbek. Október 31-én kiderül, mennyit változott pontosan Aloy eredeti kalandja…
Forrás: YouTube, Gamesradar, PlayStation Blog