A PlayStation váratlan lépéssel felszámolja két stúdióját, végleg lezárva a Firewalk Studios által fejlesztett hero-shooter, Concord történetét. A döntés egyúttal a mobiljátékra specializálódott Neon Koi stúdió végét is jelenti, amely épp egy nagyszabású akciójátékon dolgozott.
A Concord megjelenése után mindenki a legrosszabbtól tartott. Néhány hét bizonytalanság, belső frissítések a Steamen, és egy lehetséges visszatérés pletykái után most már hivatalos: a PlayStation bejelentette a Firewalk Studios és a Neon Koi bezárását, ezzel véglegesen lezárva a Concord történetét.
„Folyamatosan értékeljük a játékportfóliónkat és projektjeink helyzetét annak érdekében, hogy azok megfeleljenek a vállalat rövid- és hosszú távú prioritásainak. Az SIE stúdiórészlegének erősítése érdekében nehéz döntést kellett meghoznunk a Neon Koi és a Firewalk Studios bezárása mellett” – írta Hermen Hulst, a Studio Business Group vezérigazgatója a Sony hivatalos oldalán is megjelent levelében.
„El kell ismernünk, ha a játékaink nem felelnek meg az elvárásoknak.”
„A PlayStation készülékeinek körén túllépve az online élmények létrehozása mellett az egyjátékos élmény szerves része a bevételi csatornáink fejlesztésének. Stratégiai szempontból meg kell válogatnunk, hogy mely játékokat juttatjuk el új platformokra, és felismernünk, ha ezek nem érik el a játékosok elvárásait” – tette hozzá.
„A legjobb döntés a játék végleges leállítása volt”
„A Firewalk esetében, ahogy szeptemberben bejelentettük, a Concord egyes elemei kimagaslóak voltak, de mások nem győzték meg a játékosokat, így a játék szervereit offline módba helyeztük. Az elmúlt hónapokban rengeteg időt fordítottunk arra, hogy minden lehetőséget mérlegeljünk” – folytatta a vezérigazgató. „Hosszas mérlegelés után arra jutottunk, hogy a legjobb út a játék végleges leállítása és a stúdió bezárása.”
„Az első személyű PvP-lövöldözős játékok piaca rendkívül versenyképes és folyamatosan változik, sajnos nem sikerült elérnünk a céljainkat ezzel a címmel. A Concord tapasztalataiból tanulva továbbfejlesztjük az élőszolgáltatási képességeinket, hogy ebben a szegmensben a jövőben is növekedhessünk” – tette hozzá.
Hulst levele érintette a Neon Koi bezárásának okait is, amelyet a Firewalk Studios-szal együtt számolnak fel. Az akvizíció (amikor még Savage Game Studios néven futott a cég) hatalmas lépés volt a Sony számára a mobiljáték-ökoszisztéma felé.
„Bár a mobiljáték továbbra is prioritást élvez, még csak most kezdtük el a mobilos fejlesztéseinket. A siker érdekében olyan címekre kell fókuszálnunk, amelyek tükrözik a PlayStation örökségét, és képesek nagyobb közönséget elérni világszerte. Ezzel az új fókuszú megközelítéssel a Neon Koi bezárul, és mobil akciójátéka fejlesztése leáll.”
„Tudom, hogy ezeket a híreket nehéz hallani, különösen, amikor kollégák és barátok hagyják el az SIE-t. Mindkét döntés alaposan átgondolt, és úgy véljük, hogy ezek a helyes lépések a szervezet erősítése érdekében” – folytatja Hulst hosszú levelében. „Hiszek az alkotói kísérletezésben és az új IP-k fejlesztésében, de fenntartható pénzügyi alapokon kell fejlődnünk, különösen a jelenlegi gazdasági környezetben. Bár a mai nap nehéz, rengeteg izgalmas dolog várható a közeljövőben a Studio Business Group csapatától. Továbbra is bízom benne, hogy egy ellenálló és képes szervezetet építünk, amely maradandó élményeket nyújt a játékosoknak” – zárja Hermen Hulst. Összesen mintegy 210 alkalmazottat érint a döntés, ebből 172 fő a Firewalknál és 38 a Neon Koitól kerül elbocsátásra.
A Firewalk Studios búcsúzik a játékosoktól
A hírre reagálva a Firewalk Studios egy búcsúüzenetet tett közzé az X-en, amelyben megemlékeznek az iparágban töltött útjukról, a 2018-as alapítástól kezdve egészen a PlayStation általi felvásárlásig és a Concord megjelenéséig. „Néhány merész lépést tettünk az úton – ötvöztük a kártyajátékok és a harci játékok elemeit az FPS-sel – és bár néhány ötlet nem úgy valósult meg, ahogy szerettük volna, az új dolgok bevezetése elengedhetetlen a fejlődéshez. A Firewalk tehetsége és az egyéni munka színvonala valóban világszínvonalú, és a Sony Interactive Entertainment és az iparág többi csapata szerencsés lesz, ha velük dolgozhat.”
Sok felhasználó már előre látta ezt a tragikus véget a Firewalk Studios számára. A Concord nem igazán keltette fel az érdeklődést, és hihetetlenül alacsony egyidejű játékosszámokkal debütált. A gyenge rajt után a Firewalk és a Sony 11 nappal a megjelenés után úgy döntött, hogy leállítja a játék szervereit, azzal az ígérettel, hogy új funkciókkal és vonzóbb ajánlattal térnek vissza. Az utóbbi napokban belső frissítések jelentek meg a Steamen, ami a fejlesztők folyamatos erőfeszítéseire utalt. Mindenesetre, ahogy láttuk, ez a történet itt véget ért a hero-shooter és készítői számára.
Forrás: 3djuegos