Ítélet az amerikai szerzői jogi hivataltól a játékmegőrzésben!

Az amerikai szerzői jogi hivatal elutasítja a DMCA-mentességet, amely támogatja a már nem kapható játékok távoli hozzáférését…

 

A Video Game History Foundation (VGHF) már három éve dolgozik azon a szoftvermegőrzésre létrejött hálózattal (Software Preservation Network), hogy a könyvtárak és archívumok számára lehetővé tegyék a digitális hozzáférés távoli megosztását a gyűjteményeikben található, már nem kapható játékokhoz. A VGHF a közleményében azt állította, hogy a DMCA 1201. szakaszában foglalt jelenlegi kijátszásellenes szabályok értelmében ezek az intézmények nem képesek a játékok másolásvédelmét feltörni annak érdekében, hogy távolról hozzáférhetővé tegyék azokat a kutatók számára.

A szerzői jogi hivatal döntését a nyilvántartók szerzői jogi ajánlásának 191. oldalán részletezték, amely idézte az Entertainment Software Association (ESA) észrevételeit, amelyek szerint a VGHF nem javasolt egyértelmű követelményt arra vonatkozóan, hogy ki a felhasználó, vagy miért akar hozzáférni egy játékhoz. Azaz ők nem nagyon szeretnék, ha egy, amúgy már tényleg nem kapható játék (mondjuk a The Club első része; ennek szervereit lekapcsolta a Ubisoft, így játszhatatlan lett) ily módon meg legyen mentve…

„A [videojátékok megőrzését] támogatók nem teljesítették azt a terhet, hogy bebizonyítsák, hogy a művek többszöri egyidejű használatot lehetővé tevő sokszorosítása a számítógépes programosztályban valószínűleg tisztességes lenne. A nyilvántartó azt is megállapítja, hogy a kérelmezők nem teljesítették azt a bizonyítási terhet, hogy a játékok kategóriájában a javasolt üzlethelyiségen kívüli felhasználások valószínűleg tisztességesek. A VGHF álláspontja az emulációval kapcsolatban következetlen és hiányos, és a technológiákkal nem foglalkozik a mentesség szövege,” mondta Shira Perlmutter, a szerzői jogok regisztere és az amerikai szerzői jogi hivatal igazgatója.

A VGHF a szerzői jogi hivatal előtti meghallgatásán azt állította, hogy az ESA kijelentette, hogy soha, semmilyen körülmények között nem fogja támogatni a játékok távoli hozzáférését kutatási célokra. Az ESA korábban ellenezte a DMCA módosítását, amelynek célja az elhagyott online játékok megőrzése volt 2018-ban.

„A játékipar abszolutista álláspontja (amelyet az ESA saját tagjai sem voltak hajlandóak hivatalosan támogatni) arra kényszeríti a kutatókat, hogy törvényen kívüli módszereket keressenek, hogy hozzáférjenek a már nem kapható videojátékok túlnyomó többségéhez, amelyek máskülönben nem lennének elérhetők. Továbbra is kiállunk a videojátékok megőrzésének nagyobb mértékű hozzáférése és jogi engedélyezése mellett, és a játékipar tagjaival együttműködve növelni fogjuk a belső tudatosságot ezekkel a kérdésekkel kapcsolatban,” írta a VGHF.

Az alapítvány tavaly júliusi tanulmánya szerint a videojátékok 87%-a „kritikusan veszélyeztetett”, mivel megőrzésük egyre nehezebbé vált. Ebben nagy szerepe van például a Denuvo DRM-nek is…

Forrás: Gamesindustry, VGHF

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu