Csalódást keltő eredményeket közölt a Ubisoft!

A francia kiadó ismét kijelentette, hogy a Star Wars Outlaws „alulteljesít”, és közben a „költségcsökkentő program is jó úton halad”…

 

Először nézzük a piszkos anyagiakat. Az első féléves eredményük (április-szeptember) 672 millió eurót hoztak össze eladásokban (ami az egy évvel korábbi időszakhoz képest 19,6%-os csökkenés), a nettó könyvelési eredményük 642 millió euró (-21,9%), a digitális nettó könyvelésekből 527 millió eurójuk származott (-26,5%) és a régi játékaikból származó értékesítésekből 494 millió euró keletkezett (-28,95%). Tehát mindenhol mínuszban vannak, és elég erős két számjegyű mínuszokat látni. Ez kissé kínos.

Ennek ellenére a Ubisoft szerint a régi játékok eladási eredményei szolidak (az előző negyedévhez képest +12% volt azért a mérleg), bizonyítva a brand portfólió és az élő szolgáltatások (live service) erősségét. Halad „a játékcentrikus és a játékmenet az első” megközelítéssel kapcsolatos kiértékelésük, és olyan lépéseket tesznek, hogy a Ubisoft körül kialakult megosztó vélemények ellen fel tudjanak tenni, hogy megvédjék a kiadó reputációját, és maximalizálni tudják az eladásokban rejlő potenciált. Az Assassin’s Creed és a Rainbow Six franchise-ok közönsége erős, egyenként 30 millió egyedi aktív felhasználóval. A játékidő +9% az egy évvel korábbihoz képest, a játékban eltöltött napok száma pedig +6%-kal zárt. A havi aktív felhasználók száma 37 millió volt (+3%), és ebben „közel 3 millió” új felhasználói fiók van havonta.

Nézzük a vezérigazgató, Yves Guillemot közleményét: „A közelmúltbeli kudarcok ellenére folytatjuk a Ubisoft mélyreható átalakítását annak érdekében, hogy visszaállítsuk a kreativitás és az innováció azon szintjét, amely a Ubisoft sikerét alapozta meg, miközben erősebb végrehajtást és kiszámíthatóságot biztosítunk. A siker érdekében meg kell dupláznunk a végrehajtásra való összpontosítást, és minden tevékenységünkben meg kell erősítenünk a játékosközpontú gondolkodásmódot. Például javítjuk a Star Wars Outlaws minőségét, többek között aktívan foglalkozunk a játékosok visszajelzéseivel a címfrissítéseken keresztül, miközben készülünk a Steames megjelenésére, az első sztori DLC-re és a közelgő ünnepi szezonra. Arra is szánunk még több időt, hogy biztosítsuk, hogy a zászlóshajó franchise-unk közelgő, nagyon ambiciózus opusa, az Assassin’s Creed Shadows már az első napon egy rendkívül csiszolt, kivételes élményt nyújtson, és hogy a játékosok körében nagy visszhangot keltsen.

Az elmúlt félévben a munkaerő-felvételek szigorú ellenőrzésének, a célzott átszervezéseknek és az alacsonyabb külső kiadásoknak köszönhetően tovább haladtunk költségcsökkentési tervünkkel. Ez egy csoportos erőfeszítés gyümölcse, és szeretnék köszönetet mondani a csapatoknak, mivel a társaságot egy hatékonyabb és agilisabb szervezetté alakítjuk át. Az első félév során éves szinten már több mint 200 millió eurós megtakarítást értünk el a két évvel ezelőttihez képest. Még mindig van tennivalónk, hogy a jövőben is támogassuk a robusztus pénzáramlás generálását,” írta Guillemot.

A vállalat nyilvánosságra hozta a nagyszabású franchise-ok eddigi összeladásait is: az Assassin’s Creed franchise az elmúlt évtizedben mintegy 4 milliárd eurót, a Rainbow Six Siege több mint 3,5 milliárd eurót, a Far Cry pedig mintegy 2 milliárd eurót termelt. A The Division, a Ghost Recon és a Just Dance játékokkal együtt a Ubisoftnak hat olyan márkája van, amelyek fogyasztói költése meghaladta az 1 milliárd eurót.

Forrás: Gamesindustry

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu