A Dragon Age 4 fejlesztésére mindent lehet mondani, de azt biztosan nem, hogy zökkenőmentes lett volna…
2020-ra már több éve fejlesztés alatt állt a játék, de addigra eléggé vészes helyzetben volt. Először egyjátékos címként tervezték, majd innen újraszabták a koncepciót, hogy élő szolgáltatású (live service) modellen legyen erős többjátékos elemekkel (ilyen volt később az Anthem is, és emiatt is nevezték a stúdión belül sárkányos Anthemnek a játékot), ám Gary McKay belépésekor minden megváltozott 2020-ban.
Elhatározta, hogy nem fogják ugyanazokat a hibákat elkövetni. Ekkor a BioWare és az Electronic Arts vezetőségével kezdett találkozni, és úgy döntött, hogy a játék egyjátékos modellt kell, hogy használjon. Az Anthem ugye elbukott, a Star Wars Jedi: Fallen Order pedig sikeres volt, úgyhogy emiatt végül az Electronic Arts is beadta a derekát. Ekkor sok dolog a helyére pottyant McKay szerint, de a pandémia ekkor nagy akadály volt. A távmunka kulturális kihívásokhoz vezetett.
Aztán a nyár folyamán ötven embert elküldtek a BioWare-től, és McKay szerint emiatt történt: „A játékipar akkoriban a fókuszról szólt. Amikor egy igazán nagy csapatod van, mindig arra kényszerülsz, hogy mindenkit folyamatosan lefoglalj. Ha kisebb csapatod van, akkor a megfelelő embereket a megfelelő szerepekben a megfelelő időben alkalmazod; ilyenkor hihetetlen lendületet kapsz.”
A Steamen a megjelenés napján több mint 70 ezer egyidejű játékosa volt a Dragon Age: The Veilguardnak, ami megelőzte az előző BioWare-dobást: 2021 májusában amikor elindult a Mass Effect Legendary Edition (az első három rész remastere), akkor 59,8 ezer játékosig jutott. Ám évekig az Electronic Arts nem volt jelen a Steamen (az Origin, majd az EA App volt előnyben részesítve). A Star Wars Jedi: Survivort is megelőzte (67,8 ezer), bár a The Sims 4 (96,3 ezer) jobbat mutat fel, de ez egy free-to-play cím.
Úgyhogy a játéknak talán jót tettek a rebootok. Milyen lett volna, ha live service címként jelenik meg?
Forrás: WCCFTech,