Nemcsak csoda, hogy egyáltalán megjelent, de a Dragon Age: The Veilguard teljesítménye határozhatja meg BioWare jövőjét. A Bloomberg átfogó elemzésben foglalta össze a játék készítése körüli komplikációkat és a fejlesztők azon küzdelmét, hogy túllépjenek korábbi kudarcokon.
Az új Dragon Age rész Halloweenkor jelent meg, és célja, hogy a kanadai BioWare stúdió számára egy „valódi visszatérést jelentsen az RPG-gyökerekhez” két bukott cím, az Anthem és a Mass Effect: Andromeda után. A The Veilguard pozitív fogadtatása nemcsak a nyugati szerepjáték sorozat visszatérését jelentheti, hanem csökkentheti a BioWare-re nehezedő nyomást is, amely stúdió értéke az utóbbi években kétségek tárgya volt.
A stúdió vezetője, Gary McKay kijelentette, hogy ez a cím lehet az a mérföldkő, amely szükséges a BioWare jó hírnevének visszaszerzéséhez, különösen a múlt évtized végén bekövetkezett baklövések után. A projektek, amelyek rossz fogadtatásban részesültek, megnehezítették a Dragon Age: The Veilguard fejlesztését is. A Bloomberg jelentése szerint a projekt két jelentős újratervezésen ment keresztül: kezdetben egy egyjátékos RPG-nek indult, majd egy élő szolgáltatású játékká alakították, mielőtt végül visszatértek az eredeti, egyjátékos RPG formátumhoz.
A fejlesztési váltások mellett a BioWare-nek meg kellett küzdenie a pandémia következményeivel és az otthoni munkavégzés átállásával, ami hatással volt a csapatok felvételére és szervezésére. Ehhez jöttek még a 2023 augusztusában történt elbocsátások és a különféle késések. Az, hogy ezek ellenére végül megjelenhetett a The Veilguard, szinte csodával határos, és a kritikusok is pozitívan fogadták.
Az anyavállalat, az Electronic Arts szintén magas elvárásokkal tekint a BioWare jövőjére, most hogy a stúdió úgy tűnik, visszatért a helyes útra. Az EA vezérigazgatója, Andrew Wilson a legutóbbi befektetői értekezleten elmondta, hogy a Dragon Age: The Veilguard az „hihetetlenül pozitív kritikák” és az AAA RPG szektorban jelenleg meglévő „korlátozott verseny” miatt sikerre van ítélve.
A The Veilguard nagy bemutatója
Még várni kell, hogy kiderüljön a teljes értékesítési és nyereségadatok alakulása, de úgy tűnik, hogy az EA elégedettebb, mint a játék megjelenése előtt. Mindössze négy óra alatt a Dragon Age: The Veilguard lett a BioWare és az EA legtöbbször újrajátszott játéka a Steam platformján egyjátékos címként, nem számítva az EA App és konzol platformokat, amelyekre egyelőre nincs adat.
Forrás: 3djuegos