Mit tanult a Metal Gear Solid 3 remake-je a Silent Hill 2-ből? A sorozat producere elárulta!

A Konami nem akarja, hogy a Metal Gear Solid 3 új verziója elavultnak tűnjön, még akkor sem, ha egy nulláról újraalkotott játékról van szó…

 

 

A remake-ek nem számítanak újdonságok mostanában, de amikor olyan igazi videójátékos remekművekről van szó, mint a Metal Gear Solid 3: Snake Eater, akkor a figyelem még nagyobb. Éppen ezért, és a Silent Hill 2 Remake jó fogadtatása után – amiben a megjelenés előtt elég sokan kételkedtek -, a Konami most megerősítette, hogy a Metal Gear Solid Delta ismerősnek, de nem elavultnak hat majd a játékosok számára.

Noriaki Okamura, a sorozat producere a Play magazinnak (a GamesRadaron keresztül) adott interjújában nemrég kifejtette, hogy a Konami fő kihívása az, hogy megtalálja az egyensúlyt, amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy átéljék a 2004-es cím nosztalgiáját, miközben élvezhetik a modern videójátékok technikai és játékmenetbeli fejlesztéseit. Szerinte ez olyasmi, ami a Silent Hill 2 Remake-nek sikerült. A fejlesztőcsapat kezdetben úgy gondolta, hogy egy grafikai frissítés elég lesz ahhoz, hogy a Metal Gear Solid Delta vonzó legyen a rajongók számára, és új játékosokat is behozzon. A grafika frissítése során azonban észrevették, hogy az eredeti játék egyes elemei nem igazán illeszkednek a jelenlegi esztétikához.

„A célunk az volt, hogy olyan érzést keltsen, mint a 20 évvel ezelőtti játék, de anélkül, hogy egy régi játéknak éreznénk” – mondta Okamura.

 

A Metal Gear Solid 3 remake sem vizuálisan, sem mechanikailag nem lesz elavult

 

A remake egyik legnagyobb kihívása az irányítás frissítése volt, legyen az kontroller vagy billentyűzet-egér. Habár a játék klasszikus irányítással rendelkezik majd a nosztalgikus élményt kedvelő játékosok számára, egy modernizált irányítási rendszerrel is ellátják majd, amelynek célja, hogy mai mércével mérve is gördülékeny élményt nyújtson. Ez az adaptáció lehetővé teszi, hogy Snake mozgása természetesebbnek és érzékenyebbnek tűnjön, megakadályozva, hogy a játékosok elavultnak vagy nehézkesnek érezzék a játékot.

Okamura és csapata ügyelt arra, hogy ne vezessenek be olyan felesleges változtatásokat, amelyek befolyásolhatják a játék hangulatát. Mint a producer kifejtette, a cél az, hogy a Metal Gear Solid Delta olyan élményt nyújtson, amely megőrzi a Snake Eater lényegét, ugyanakkor játékmenetét tekintve összhangban van a jelenlegi címekkel. „Nem akartunk olyan felesleges változtatásokat eszközölni, amelyek megfosztanák az embereket attól az élménytől” – mondta Okamura, egyértelművé téve, hogy a cél az, hogy a remake a veteránok számára ismerősnek tűnjön, de az új játékosok számára elérhető és vonzó legyen.

Ahogy a Metal Gear Solid 3 remake megjelenése közeledik, bár még mindig nincs dátum, a várakozás egyre csak nő. A Konami döntése, hogy az élmény hű maradjon az eredetihez, de alkalmazkodjon a mai technológia kényelmi szempontjaihoz, arra törekszik, hogy a régi rajongók és az új közönség egyaránt elégedett legyen. „A legjobb eredmény az, ha a hosszú távú rajongók nosztalgiáznak” – mondta Okamura, egyértelművé téve, hogy a remake tisztelgés azok előtt, akik az évek során követték a Snake útját.

Forrás: GamesRadar

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu