Assassin’s Creed: A modern történet zűrzavara egy 12 évvel ezelőtti döntés miatt – A Shadows megoldást ígér

Desmond távozása az Assassin’s Creed 3-ban súlyos hatással volt a sorozatra, amit az Ubisoft a Shadows-szal kíván orvosolni

 

Ha 2013 óta követed az Assassin’s Creed sorozatot, észrevehetted, hogy az Ubisoft érdeklődése a jelenkori történetmesélés iránt megfakult. Bár volt törekvés az Abstergo és az orgyilkosok történetének kibővítésére ebben az időszakban, a harmadik rész és Desmond búcsúja után a fejlesztők nem találták meg a megfelelő irányt egy koherens cselekményvezetéshez. Ez, Marc-Alexis Coté, az Assassin’s Creed Shadows vezetője szerint, jelentős kárt okozott a stúdió narratívájában.

Egy nemrégiben Londonban tartott BAFTA eseményen Marc-Alexis Coté, az Assassin’s Creed franchise vezetője, visszatekintett a sorozat nehézségeire a következetes jelenkori narratíva fenntartásában Desmond Miles halála után. Desmond, aki az Assassin’s Creed 3-ban halt meg több mint egy évtizede, a modern konfliktus központi alakja volt a franchise-ban, bevonva a játékosokat a Hesperidák Almái néven ismert hatalmas ereklyékért folytatott harcba.

Ebben a kontextusban Coté megemlítette, hogy Desmond távozása után a franchise sikertelenül próbálta fenntartani a koherens jelenkori történetet, először meghatározott főszereplő nélkül, majd Layla Hassan új központi figuraként való bevezetésével. Azonban a kiadások gyakorisága és a kreatív csapatok rotációja hozzájárult ahhoz, hogy a jelenkori narratíva következetlenné és kiszámíthatóvá vált. „Az Isu ereklyék állandó keresése leegyszerűsítette a történetet egy mágikus relikviák utáni hajszára, félretéve a templomosok és orgyilkosok közötti alapvető konfliktust” – jegyezte meg Coté.

Az ereklyékre való ismétlődő fókuszálás és a jelenkori narratíva mélységének elvesztése ahhoz vezetett, hogy a játékosok és a kritikusok egyaránt úgy érezték, ez a cselekményszál másodlagossá vált az Assassin’s Creed élményében. Coté szerint ez a struktúra bonyolulttá tette a sorozatot, olyan narratív terhet teremtve, amelyet az új játékosok nehezen tudtak kezelni. „A jelenkori narratíva inkább mellékküldetésnek tűnt, mint központi elemnek, ami az elmúlt évek egyik legerősebb kritikája volt” – magyarázta.

 

Az Assassin’s Creed Shadows megpróbálja helyreállítani a jelenkori történet koherenciáját

 

A közelgő Assassin’s Creed Shadows megjelenésével Coté kijelentette, hogy az Ubisoft tervezi helyreállítani az egyensúlyt a történelmi és a jelenkori narratíva között, egy egységes platformot használva, amely megkönnyíti a két szál összekapcsolását. „Vissza akarjuk hozni a történetet a középpontba, és azt szeretnénk, hogy a jelenkori narratíva kiegészítse a történelmi utazást, ahelyett, hogy elhomályosítaná azt” – állította. Ezzel az új iránnyal a jelenkori történet olyan témákat fog feltárni, mint az emlékezet, az identitás, és hogyan formálja a múlt a jelent, olyan kortárs témákat érintve, mint a szabadság és az irányítás, valamint a tudás hatalma.

A sorozat így arra törekszik, hogy megújítsa vonzerejét azáltal, hogy ismét hangsúlyozza a múlt és a jelen közötti kontrasztot. Coté megjegyezte, hogy az Assassin’s Creed Shadows lefekteti az alapjait ennek a narratív evolúciónak, amely szerinte a következő években fog kibontakozni. Bár az Ubisoft még nem fedte fel az új irány minden részletét, a rajongói közösség kíváncsian várja egy erős jelenkori narratíva visszatérését, amely emlékeztet a Desmond Miles által összekapcsolt történelmi kalandok napjaira.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu