David Gaider, az RPG-sorozat alkotója írt egy összefoglalót mindarról, ami a Dragon Age világában az Origins után történni fog…
Habár a játékosok anélkül is élvezhetik az egyes kalandokat, hogy mélyen elmerülnének a franchise-ban, minden új Dragon Age rész olyan részleteket és utalásokat tartalmaz, amelyeket csak a márka megrögzött rajongói – azok, akik a BioWare összes játékát kipróbálták – értenek. Persze tény, hogy a fejlesztőknek minden egyes címben sikerült új ötletekkel bővíteniük Thedas világát. Azonban kiderült, hogy a munka nagy részét, legalábbis a cselekményt illetően, már 15 évvel ezelőtt, az Origins fejlesztése során elvégezték.
Sőt, a Dragon Age 2-ben, a Dragon Age: Inquisitionben és az új Dragon Age: The Veilguardban látott cselekmények nagy részét már korábban kidolgozta David Gaider, a franchise alkotója. Az Eurogamer UK-nak adott interjújában pedig elmondta, hogy ezeket a részleteket, valamint a jövőbeli történetszálakat egy nagyon exkluzív dokumentumban írták le, amelyhez csak a BioWare maroknyi tagja férhet hozzá.
„Amikor kiadtuk a Dragon Age: Origins-t, alapvetően biztosak voltunk benne, hogy ez egy önálló élmény lesz, de amikor a világot megalkottuk, volt egy átfogó terv” – magyarázza Gaider a beszélgetés során.
„A világ megalkotásának módja az volt, hogy a világ különböző részeibe olyan cselekménymagvakat helyeztem el, amelyek egy játék, egyetlen játék részei lehetnek, és aztán ott volt az átfogó mellékszál, amiről nem tudtam, hogy eljutunk-e hozzá, de ez lehetővé tette, hogy legyen egy elképzelésem arról, hogyan működik az egész együtt.”
„Sok minden volt a fejemben, amíg el nem kezdtük a Dragon Age: Inquisitiont, és a forgatókönyvírók kicsit türelmetlenek lettek a memóriámmal vagy annak hiányával, ezért kihúzták belőlem a mellékszálat” – folytatja a fejlesztő. „Beszéltem róla, célozgattam rá, de sosem magyaráztam el, hogyan kapcsolódik az egész, ezért kicsikarták belőlem, és beletették egy master lore dokumentumba, a titkos lore-ba, amit a csapat nagy része elől el kellett titkolnunk.” Bár Gaider már nem dolgozik a BioWare-nél, becslése szerint csak körülbelül 20 embernek volt hozzáférése a dokumentumhoz. És érdekes módon a játékok alkotójának részvétele nélkül a The Veilguardban a mellékszál „többé-kevésbé megmaradt” úgy, ahogy 15 évvel ezelőtt volt.
A Dragon Age-nek van egy „végső cselekménye”, ami egyszer és mindenkorra lezárja a sagát
Gaider dokumentuma nem csak a Dragon Age lehetséges részeinek cselekményeit vagy a játékok közötti eseményeket összekötő részleteket tartalmazza. Hanem a sorozat végleges befejezését is sugallja. „Mindig is volt egy álmom, ahol befejezem az egészet, a végső történetet” – magyarázza. „Nem mondom el, hogy mi az, mert ki tudja, lehet, hogy ez lesz belőle. De az az elképzelés, hogy ez a mellékszál nagyobb, véges… Hogy az utolsó lépés, amit megtehetsz ebben a világban, ott volt, mint egy >>talán egyszer még megcsináljuk<< dolog”.
Forrás: Eurogamer