Joggal tehetjük fel a kérdést, ugyanis a Mass Effect első három részéből egy amúgy remek remaster készült, és mivel a Dragon Age is él és virul, annak is vannak már réginek nevezhető epizódjai.
A Dragon Age: The Veilguard pénteken jelent meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re, és már most hallani, hogy nem fog kapni DLC-ket, ugyanis a BioWare igyekszik a Mass Effect új részén dolgozni. Viszont az új epizód új közönséget vonzhatott be, és ezzel ők talán érdeklődhetnek az előző három rész iránt. Emiatt pedig lehet, hogy ők érdeklődnének egy olyan remaster-pakk iránt, amilyen a Mass Effect Legendary Edition volt.
John Epler, a Dragon Age kreatív igazgatója a Rolling Stone-nak adott interjújában elmondta, hogy bár ő szeretne látni egy remaster-kollekciót a franchise-ból, erre nem sok esély van a technológia miatt. A Dragon Age: Origins bár újabb a Mass Effectnél (2009-ben jelent meg; akkor már a Mass Effect 2-t vártuk!), a stúdió saját fejlesztésű engine-jén, az Eclipse-en futott, ahogy a Dragon Age 2 is. A Dragon Age: Inquisition, a harmadik rész már a Frostbite segítségével jött létre.
Epler szerint talán ha 20 fő maradt a BioWare-nél, aki ismeri az Eclipse engine-t, és ő az egyikük. Emiatt ez sosem lesz olyan egyszerű mint a Mass Effect (annak a trilógája az Unreal Engine 3-on futott), de szerinte a csapat imádja az eredeti játékokat. Hozzátette, hogy a remény hal meg utoljára. Úgyhogy itt inkább technológiai akadály van, nem az akaraton múlik. Valószínűleg az Electronic Arts sem mondana nemet, ha látja, hogy a várt szintet felül tudja múlni a Dragon Age: The Veilguard eladási eredménye.
Úgyhogy ha esetleg lenne is valami új a Dragon Age első két része esetében, akkor ezt csak úgy fogják megcsinálni, hogy ezek nem remasterek lesznek, hanem remake-ek… és akkor már nagyobb koncepcióról lenne szó.
Forrás: PCGamer, Rolling Stone