Totoki Hiroki, a PlayStation társ-vezérigazgatója arra is kitért a Sony negyedéves üzleti jelentésében, hogy mit is tanult a vállalat a Concord eszméletlenül nagy buktájából…
A PlayStation 5 eladásai a tavalyi július-szeptember negyedévhez képest visszaesett (erről a mai hírekben már szó esett), de a Sony ennek ellenére javított a játékipari elvárásain a március végéig tartó üzleti évre vonatkozólag. A negyedév nagy negatív híre mégis az volt, hogy a Concordnak befellegzett, és az azt fejlesztő Firewalk Studios is be lett zárva. De mit tanult az egészből a Sony…?
„Jelenleg még mindig a tanulás folyamatában vagyunk. Alapvetően, ami az új IP-t illeti, természetesen addig nem tudhatjuk az eredményt, amíg ki nem próbáljuk. Tehát számunkra, a mi reflexiónkhoz valószínűleg sok kapura van szükségünk, beleértve a felhasználói tesztelést vagy a belső értékelést, és az ilyen kapuk időzítését. És aztán előbbre kell vinnünk őket, és ezeket a kapukat sokkal korábban meg kellett volna tennünk mint ahogy tettük. Továbbá, a szervezetünk silózott, így a fejlesztés és az értékesítés tekintetében a szervezetek határain való túllépés sokkal gördülékenyebb lehetett volna,” mondta Totoki, aki lényegében a bürokráciára mutogat…
Aztán kitért arra is, hogy a felhasználók nem nagyon támogatják, hogy a Sony a PC-s portjaiba kötelezően beleteszi a PlayStation Network-fiók szükségletét még akkor is, ha egyjátékos címről van szó. Az indoklás felettébb bizarr, ugyanis nem nagyon látni az összefüggést a fiókhasználat és az állítólagos védelem között, mert Totoki szerint ezért kell a PSN-re regisztrálni (és például a Steammel összekötni azt):
„Sokat tanultunk. Például azt, hogy hogyan kell szembenézni a PC-vel kapcsolatos problémákkal. Az általunk felajánlott PlayStation-fiókok – nos, valójában az, hogy felajánlottuk őket, néha visszatetszést vált ki. De az élő szolgáltatású (live service) játékok esetében a játék rendjének fenntartása érdekében, hogy bárki biztonságosan élvezhesse a játékokat, olyan környezetet kell teremtenünk, amely ezt elősegíti, és természetesen a játék szabad élvezete mellett. Ha vannak bizonyos korlátozások, talán nem neveznénk szabályoknak, de a felhasználók és a játékosok számára a szabályok betartása nagyon fontos, és továbbra is keresnünk kell a legjobb módot ennek elérésére,” tette hozzá Totoki.
A God of War Ragnarök és a Horizon Zero Dawn Remastered nem élő szolgáltatású cím. Ezen el is bukik az indoklása…
Forrás: WCCFTech, GamesRadar