A PS Plus előfizetési díjainak növelése már több mint egy éve történt meg, és most a Sony is elismerte, hogy ez jelentős bevételnövekedést eredményezett. A vállalat szerint a szolgáltatás „stabil bevételi alapot biztosít,” amely éves szinten 18%-os növekedést mutatott.
Tavaly szeptember óta az Essential, Extra és Premium csomagok mind drágábbak lettek, ha valaki éves előfizetést választ. A közösség ugyan vegyes érzelmekkel fogadta a változást, ám az áremelés jót tett a Sony bevételeinek. A PS Plus mostanra biztos bevételi forrássá vált a PlayStation számára.
Az áremelések természetesen azt is eredményezték, hogy néhány felhasználó leiratkozott a szolgáltatásról, ám a bevételek növekedtek. A PlayStation LifeStyle szerint a Sony a 2024-es pénzügyi év második negyedéves jelentésében elismerte, hogy a PS Plus „stabil bevételi alapot biztosít,” különösen most, hogy éves szinten 18%-kal nőtt a nyereségük. Fontos megemlíteni, hogy ez az előző év azonos időszakához képest történt.
„A PS Plus stabil bevételi alapot biztosít, az eladások dollárban mérve 18%-kal növekedtek az előző évhez képest. Ez az ARPU (felhasználónkénti átlagos bevétel) növekedésének köszönhető, amelyet elsősorban a magasabb szintű előfizetések választása és az áremelés hajtott” – jegyezte meg a Sony. A PlayStation az áremelésekből és az előfizetési szintek sokféleségéből is profitál, mivel sok játékos választja az Extra vagy Premium csomagokat, amelyek több előnyt kínálnak az Essential csomaghoz képest.
A PS5 már 65 millió példányban kelt el
Néhány napja a PlayStation bejelentette, hogy bár enyhén csökkentek a PS5 eladások, így is sikerült elérni a 65 millió eladott példányt. Bár a PlayStation 2025-től több saját, egyjátékos játékot tervez kiadni, a vállalat azt is közölte, hogy az elmúlt negyedévben 77,7 millió játékot adtak el, amelyekből 5,3 millió volt saját fejlesztésű cím. Ezenkívül a PlayStation Network jelenleg 116 millió aktív havi felhasználóval rendelkezik, ami 9 milliós növekedést jelent az előző időszakhoz képest.