Bár Spector koncepciója végül sosem valósult meg, a Junction Point szerinte Gabe Newell cége miatt tudott hosszabb ideig életben maradni.
Half-Life 2: Episode 3. Ez sosem valósult meg, ahogy semmi sem, ami a Valve-hoz és a hármas számhoz köthető. Ennek ellenére Gabe Newelléknek komoly tervei voltak, ugyanis nem csak egy harmadik epizódot terveztek, hanem egy negyediket is! Ezen több stúdió is dolgozott, de az első közülük a Junction Point volt. Ezt Warren Spector, az immerzív szimulátorok (System Shock, BioShock…) atyja alapította 2004-ben. Spector és a Junction Point hiába dolgozott a Half-Life-on: ebből semmi sem valósult meg…
„Szerintem gyorsabb tempót vártak mint amit mi elértünk. Kicsit frusztráló volt, ha tudni akarod az igazat. Mi épp csak kitaláltuk, hogyan működnek az eszközeik, mit tudunk velük csinálni, és mit akarunk velük csinálni, amikor leállítják a projektet. Örökké hálás leszek a Valve-nak, amiért életben tartott minket egy nagyon nehéz időszakban a stúdió számára. Nélkülük nem jött volna össze,” – mondta Spector Jeremy Peelnek. Az interjú amúgy egy immerzív szimulátorról szólt, amiről decemberben tudhatunk meg többet.
A Half-Life ezen epizódja Ravenholmban, a Half-Life 2 egyik legikonikusabb helyszínén játszódott volna, és nem ez lett volna az utolsó alkalom, hogy egy törölt epizód a kísértetjárta környékre fókuszál. A Valve és a Junction Point tehát szakított egymással, és a stúdiót később a Disney karolta fel. Ekkor létrehozták az Epic Mickey-t és annak folytatását, majd 2013-ban be lett zárva a csapatból. (Az Epic Mickey nemrég kapott egy új verziót.)
A Valve egy évvel a Junction Point után az Arkane-nel (Dishonored, Prey, Redfall…) kezdett dolgozni a negyedik epizódon, ami ismét Ravenholmban játszódott volna, de ezt a projektet is elkaszálta a Valve még 2007-ben. Erről 2020-ban tudtunk meg többet a NoClip dokumentumfilmjéből, majd egy órányi felvételt is láthattunk az anyagból.
Spector és a Half-Life remek párosítás lett volna…
Forrás: PCGamer