Újabb franchise vált Unreal Engine 5-re?

Ezúttal egy olyan IP válthat az Epic Games technológiájára, amiről nem is nagyon gondoltunk volna, hogy itt is bekövetkezne az engine-váltás.

 

Az Unreal Engine az egyik leghasználtabb és legtámogatottabb engine, ami képes a játékosoknak jó grafikát és teljesítményt biztosítani még akkor is, ha az Nvidia DLSS felskálázó technológiát is alkalmazzák. Az Age of Empires esetében a legújabb, negyedik részt sokan kritizálták a Reddittől kezdve a Steamen át az Age of Empires fórumjaiig, és még a Digital Foundry is kiemelte, hogy látványra a játék nem valami erős.

A Relic Entertainment technológiája, az Essence Engine többféle valós idejű stratégiában (RTS-ben) is felbukkant (pl. Company of Heroes, Total War: Warhammer…), és nem rendelkezik DLSS-támogatással. Csak egy szabad kamerakezelést támogató moddal lehet bezoomolni, és akkor láthatjuk, hogy mennyire gáz is a vizualitás. Az animációk rosszak, és ettől sok rajongó meghátrált, így manapság lényegében csak a többjátékos élményre koncentrálók foglalkoznak az Age of Empires IV-gyel. A baj csak az, hogy ez a közönség elenyésző százaléka.

A legtöbb rajongó kazuár, akinek a sztorimód, a skirmish, a forgatókönyvek és a kooperatív játékmenet a fontos. Nekik szükség van a jó grafikára is. Ezért volt a Sultan’s Ascend DLC a legjobban fogyó DLC, ugyanis az új kampány miatt (ezt a Forgotten Empires csinálta) grafikai fejlődést (pl. víz tükröződése) is kaptak. A legújabb Age of Empires-kérdőívben (július, augusztus) sok kérdés volt a grafikára vonatkozólag (valószerű vagy stilizált, részletes textúrák, valószerű fegyverhatások, időjárási effektusok, természeti katasztrófák…).

A World’s Edge egy vezető mérnököt keres, akitől elvárják, hogy legalább hat évnyi tapasztalata legyen olyan AAA játékok fejlesztésében, amelyek Unreal Engine-en futottak. A stúdió, akihez az Age of Empires köthető, tehát minden bizonnyal engine-t vált, mert máskülönben nem kellene nekik ilyen tapasztalattal rendekező fejlesztőre szükségük.

De mindez nem hivatalos. Mindenesetre az Unreal Engine 5 hatalmas mértékben terjed, ez kétségtelen.

Forrás: Reddit, Microsoft

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu