Az egyik játékfejlesztő megszólalása nem a legjobb hír a PS5 Pro számára…
A PS5 Pro egyik fejlesztőjének legutóbbi nyilatkozatából kiderült, hogy az új, prémium kategóriás PlayStation konzolnak gondjai lehetnek a jövőben. Természetesen a PS5 Pro egy kicsit jobban fogja futtatni a játékokat, mint a PS5 anélkül, hogy bármit is tennénk. Ugyanakkor néhány PS5-ös játék „Enhanced” frissítést is kap az új konzol-változaton. Mindez azt jelenti, hogy az említett játék fejlesztője extra munkát fektetett abba, hogy a PlayStation 5 Pro specifikációit és képességeit szem előtt tartva javítsa és frissítse a játékot.
Az egyik PS5 Pro „továbbfejlesztett” játék a No Man’s Sky a brit Hello Games fejlesztőjétől. Habár a No Man’s Sky az előző konzolgeneráció egyik fontos kiadványává vált, a Hello Games nem tartozik a nagyobb stúdiók közé. A cég létszáma 50 fő körül lehet, ami jóval kisebb, mint egy átlagos AAA-stúdióé, de sokkal nagyobb, mint sok indie stúdióé.
Ennek ellenére Martin Griffiths, a Hello Games egyik programozója az X közösségi médiaplatformon elárulta, hogy négy-öt hónapot dolgozott azon, hogy a No Man’s Sky-t felkészítse a PS5 Pro-ra.
Ez azt jelenti, hogy a Hello Games legalább négy-öt hónapot dolgozott a játék új konzolra való átdolgozásán. Valószínűleg többet, de lehet, hogy sokkal többet is.
„Körülbelül 4-5 hónapot töltöttem az elmúlt év során elosztva a PS5 Pro-támogatáson” – írja a fejlesztő. „Ez egy kemény meló volt, mivel mi vagyunk az egyik legkisebb csapat, amelyik ma kiad játékot, és egyben egyike azon kevés játéknak, amelyik támogatja a 4K-t és a 8K-t, valamint a PSVR2-t is. Mérhetetlenül büszke vagyok arra, hogy szerepet játszhattam ebben a mai megjelenésben – remélem, mindannyian élvezitek!”
Mi a probléma ezzel? Nos, ez rengeteg idő és erőforrás, amit egy játékra kell fordítani, csak azért, hogy PS5 Pro-ra frissítsük. Ha valóban ennyi időbe telik a játékok PS5 Pro-ra való „feljavítása”, akkor ez gondot jelenthet a konzolnak. Míg sok AAA stúdiónak lesz elég erőforrása a konzolhoz, ez az ütemterv és igény sok indie stúdiónak, de potenciálisan még a közepes méretű csapatoknak is túl sok lehet.
Ha mindez igaz, az azt jelentheti, hogy kevesebb játék fogja kihasználni a PS5 Pro előnyeit. Ez pedig problémát jelenthet mind a fogyasztóknak, akik közül így sokan érzik, hogy nem éri meg váltani; mind pedig a PlayStationnek, akiknek rengeteg példányt kellene majd eladniuk a prémium gépből az elkövetkező néhány évben ahhoz, hogy az sikeres legyen.
Forrás: X
I spent around 4-5 months of my time spread over the last year working on the #PS5Pro support. This was a tough gig since we are one of smallest teams releasing today and also one of only a handful of games supporting both 4K and 8K, as well as PSVR2.
I am immensely proud of… https://t.co/EvB1rErdE3— Martin Griffiths (@Griff_) November 7, 2024