Clair Obscur: Expedition 33: ez a 2025-ben érkező RPG lehet a Sekiro szellemi örököse?!

A 2025 egyik legígéretesebb RPG-je, a Clair Obscur: Expedition 33 a FromSoftware mesterműve, a Sekiro által inspirált harcrendszerrel rendelkezik majd…

 

 

A JRPG-k óriási hatással voltak a médiumunkra. Sok nyugati fejlesztő rengeteg órát töltött a Final Fantasyhoz hasonló játékokkal, és most, évekkel később ugyanők a japán RPG-k szellemi utódaival akarnak tisztelegni előttük. Az egyik ilyen a Clair Obscur: Expedition 33. A nyáron bejelentett és 2025 egyik legígéretesebb RPG-jévé vált francia fejlesztés egy fordulóalapú RPG lesz, de egyszerű okból tartalmazni fog egy parry mechanikát: a készítője annyira beleszeretett a Sekiróba, hogy ezt is bele akarta építeni.

A parry létezése az Expedition 33-ban nem rejtély. A projekt kreatív igazgatójának, Guillaume Broche-nak a csapata már a bejelentés óta világossá tette, hogy az elképzelésük az volt, hogy egy különös hibriddel áttörjék a turn-based harc határait, ahol nemcsak blokkok, hanem kombók és az ellenség gyenge pontjai is számítanak. Broche azonban kihasználta az Edge magazinnal folytatott beszélgetését, hogy elmagyarázza az egyik ilyen mechanika, a blokkolás okát, ami nem tűnik tipikusnak egy turn-based RPG-re.

Mindez arra vezethető vissza, hogy miután a FromSoftware mesterművének, a Sekiro: Shadows Die Twice-nak a stáblistájához ért, Broche azt mondta magának: „Imádok blokkolni – miért nem tudok blokkolni a játékomban?”, ezzel is kiemelve, mennyire fontos, hogy a fordulóalapú harcok még érdekesebbé és dinamikusabbá váljanak.

Az Expedition 33 parry rendszerében a játékosnak mindig résen kell lennie, gondosan megfigyelve az ellenséges támadási animációit.

Broche megjegyzi, hogy lehetőség van kitérni, hárítani, és a játék későbbi szakaszaiban átugrani az ellenséges támadásokat, ami további mélységet ad a harcnak. „Teljesen más érzést ad a fordulóalapú harcoknak, amikor olvasni kell az animációkat” – magyarázza Broche, hangsúlyozva, hogy ez a megközelítés növeli a játékos beleélését a csatákba.

 

A Clair Obscur: Expedition 33 célja, hogy a fordulóalapú szerepjátékok „kapudrogja” legyen

 

Ezzel kapcsolatban Broche megerősítette, hogy debütáló játékát olyan címek inspirálták, mint a Super Mario RPG, de azzal az ambícióval, hogy ezt a koncepciót vizuálisan kidolgozottabb szintre emelje. Broche lehetőséget látott arra, hogy olyan játékosokat is megszólítson, akik általában nem érzik magukat a fordulóalapú harcok iránt elhivatottnak. „Ha senki nem csinálja meg, akkor majd én” – mondta, és meg volt győződve arról, hogy a harcrendszer frissítő játékélményt nyújthat anélkül, hogy feláldozná a műfaj alapvető stratégiáját.

A Sandfall Interactive célja a Clair Obscur: Expedition 33-mal az, hogy ne csak a fordulóalapú szerepjátékok rajongóit szólítsa meg, hanem azokat is, akik általában idegenkednek ettől a harci stílustól. Broche úgy véli, hogy ez a parry-mechanika, akárcsak a Sekiro tempóra és precizitásra helyezett hangsúlya, belépési pont lehet azoknak a játékosoknak, akik taktikai szerepjáték-élményre vágynak, de dinamikusabb és magával ragadóbb érzéssel. „Ez egy erőfeszítés arra, hogy a fordulóalapú harcot még magával ragadóbbá tegyük” – zárta Broche.

A jövőre, egyelőre meg nem határozott időpontban megjelenő Clair Obscur: Expedition 33 nagy várakozásokat váltott ki a közösségből, és nem véletlenül. A játékkoncepció és a helyszín mellett, amely a „Belle Époque” Párizsába repít minket, az Expedition 33-ban olyan A-listás színészek fognak játszani, mint Jennifer English (Shadow Heart a Baldur’s Gate 3-ban), Charlie Cox (Daredevil) és Ben Starr (Final Fantasy XVI).

Forrás: GamesRadar

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu