A MachineGames a harcrendszer, a rejtvények és az általános felépítése kapcsán árul el újdonságokat az Indiana Jones-játékról.
Az Indiana Jones and the Great Circle nagyon magasra tör: a MachineGames játéka az ikonikus régész főszereplésével készült saga történetének egyik legizgalmasabb kalandját igyekszik bemutatni. A fejlesztőcsapat most egy 15 perces gameplay-bemutatóval igyekszik még jobban fokozni a játékosok lelkesedését.
A prezentációban Pete Ward, a MachineGames hangrendezője látható, aki a játékmenet-prezentáció során az Indiana Jones and the Great Circle számos mechanikájában mélyül el.
Indiana Jones és a felfedezésre invitáló világ
Az Indiana Jones and the Great Circle kalandja a Marshall Egyetemen kezdődik 1937-ben. Egy éjszaka Indy felfedez egy titokzatos alakot, aki rá akarja tenni a kezét az egyetemen kiállított műtárgyak egyikére. Ez a váratlan találkozás egy legendákról, elveszett romokról, nácikról és számtalan kihívásról szóló történet kiindulópontjául szolgál. Ahogy azt már sejteni lehet, a régésznek nem egyedül kell majd szembenéznie az összes akadállyal, hiszen segítségére lesz Gina, egy olasz újságírónő, aki a húgát keresi, valamint egy maroknyi, a világban szétszórt szövetséges.
Ám az ellenségeken, misztikus leleteken és elfeledett civilizációkon túl az Indiana Jones and the Great Circle a rejtvények és azoknak kalandba való integrálása terén is kiemelkedőnek ígérkezik.
A játék hősünk bája és leleményessége köré épül. Ebben a történet-vezérelt utazásban Indy-nek nyomokat kell keresnie, hogy megfejtse a Nagy Kör rejtélyeit, legalábbis Ward szerint. A válaszokért folytatott versenyfutás ősi kriptákon, elveszett civilizációkban és még sok minden máson keresztül vezet majd.
Mégis, ez nem egy teljesen lineáris élmény. Indy-nek lehetősége nyílik arra, hogy másfajta felfedezéseket is tegyen, például Sukhothaiba (Sziám, Délkelet-Ázsia) vagy Gízába (Egyiptom) látogasson el. Amikor az ismeretlenbe merészkedünk, a felfedezésnek igazán kifizetődő érzésnek kell majd lennie – hangzott el a prezentációban. Gondosan megterveztek minden egyes forgatókönyvet, hogy arra ösztönözzék a játékosokat, hogy nyomokat fedezzenek fel, értékes tárgyakat találjanak, és olyan rejtett titkokat oldjanak fel, amelyek segíthetnek a kaland során.
Indiana Jones és a sokszínű kihívások játéka
A játékmenet során Indy jó néhány akadályt legyőz, a homokcsapdáktól kezdve a nem kívánt ellenséges találkozásokon át a rejtvényekkel teli romokig. A játékosok ezeket a kihívásokat mindenféle tárgyakkal, köztük a régész ostorával, a nyomokat felfedő kamerájával, a lopakodáshoz szükséges álruhákkal és a környezetből származó tárgyakkal küzdhetik le. Rajtunk áll, hogy milyen eszközt választunk, állítják a fejlesztők.
Ennek ellenére a MachineGames nem feledkezik meg a harcról sem. Valójában a játékmenet heves összecsapásokat is tartalmaz, amelyek kétféle megközelítést hangsúlyoznak: a lopakodást és a nyílt harcot. Ha csendben megyünk, Indy kikerülheti az ellenfeleket, elterelheti a figyelmüket vagy környezeti tárgyakkal kábíthatja el őket. Ha a harcot választjuk, a rendszert kombók, blokkok és védekező hárítások egészítik ki. Mindezt természetesen kombinálhatjuk az ostorral, a revolverrel vagy bármi mással, amit a színpadon találunk.
A legjobb pedig az, hogy nem kell sokáig várnunk arra, hogy a kalapos kincsvadász bőrébe bújjunk! Az Indiana Jones and the Great Circle december 9-én lesz elérhető Xbox Seriesre és PC-re, Xbox Game Pass megjelenéssel együtt. A PS5-ös kiadás pedig tavasszal érkezik.
Forrás: YouTube