Yakuza-alkotó: „A játék mérete már nem számít az eladhatóságban!”

Nagoshi Toshihiro (aki már távozott a SEGÁtól és a Ryu Ga Gotoku Studiotól) úgy gondolja, hogy ennek a korszaknak lényegében vége.

 

Nagoshit egy japán publikáció, a Famitsu interjúvolta meg. Nagoshi a kínai pénz hívó szavára a NetEase-hez igazolt, és létrehozta saját stúdióját Tokióban, hogy nemzetközi piacra szánt konzolos játékokat csináljon. Érdekesség, hogy bár úgy gondolja, hogy a játékok mérete nem lesz már hatással azok értékesítési eredményeire, ő azért ennek ellenére egy termetes projekten dolgozik…

„Amit most készítek, az egy akció-kalandjáték. A kísérleti fázis és a kísérletek kimerítésének időszaka után áttérünk az assetek tömeggyártásának fázisára, de szerintem jó lenne, ha úgy gondolnátok rá, hogy a teljeskörű fejlesztés előestéjén járunk. Ebben az értelemben jól halad, de sok szempontból egy kicsit nagy a lépték. Ráadásul első ránézésre bonyolult a játékrendszer. De nem akarok bonyodalmas játékot csinálni belőle… Hát, nehéz arról beszélni, amiről most nem tudok.

Olyan játékot akarok belőle csinálni, ami kielégítő, de nem akarom, hogy nehézkes legyen. Bár nem sok teljesen új játék van, de annyi cím van, hogy nem lehet mindegyikkel játszani, beleértve a nyugati játékokat is. A helyzetet elnézve úgy gondolom, hogy a konzoljátékok mennyisége az átlagos játékrajongók életében talán egy kicsit túlzás. Még mindig sok játék van, de úgy érzem, hogy a játékok azon korszaka, ahol a mennyiség az eladási szempont, lassan elmúlik,” mondta Nagoshi.

A legutóbbi játéka, a Yakuza: Like A Dragon csak a fő történet végigjátszásához 45,5 órát igényelt, de ha mindent szeretnénk látni, átlagosan ez 103 órát igényelhet a How Long To Beat alapján. Nagoshi most felméri, hogy mekkora legyen a játék megfelelő mérete, de úgy látja, hogy talán elszaladt alattuk a ló: „A nyugati piacokon különösen fontos jellemző, hogy szükség van egy bizonyos volumenre, és bár van egy olyan érzés, hogy „legalább ekkorának kell lennie”, úgy gondolom, hogy ez is egyfajta rögzült elképzelés. Tehát továbbra is azt vitatjuk meg, hogy „mi a megfelelő tartalmi mennyiség a játék kiadásának időpontjában?”. Jelenleg erősen gondolkodom azon, hogyan lehet megjósolni vagy megmérni ezt a mennyiséget, és hogyan lehet a játék sűrűségét a megfelelő mennyiséghez és mérethez igazítani.

Hamarosan be kell lépnünk az assetek tömeggyártási fázisába, így hamarosan eljön az idő, hogy döntsünk a végleges becsült volumenről, de jelenleg azon gondolkodunk, hogy ez valóban elég jó-e? Természetesen van menetrendünk, de a jelenlegi szakaszban túl nagy. A meglévő játékok tanulmányozásával és egy meglehetősen nagy térkép elkészítésével kezdtem. Már létrehoztam az utakat és az autópályákat. Most apránként zsugorítom, és keresem a játék számára megfelelő egyensúlyt,” tette hozzá Nagoshi.

Nagoshi csapatában kb. 80-an dolgoznak. Remélhetőleg hamarosan többet fogunk hallani az új játékáról…

Forrás: WCCFTech, Famitsu

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu