Az Obsidian projektjének átütemezése nem volt egyszerű, de Phil Spencer tudta, hogy a 2024-es év vége a márkán belül is versenyképesebb lesz az Avowed számára…
2025 kulcsfontosságú évnek ígérkezik az Xbox számára, olyan várható megjelenésekkel, mint a DOOM: The Dark Ages, a South of Midnight és az Avowed. Utóbbi azonban csak azután került át a jövő évi megjelenések listájára, hogy augusztusban bejelentették a késést. Phil Spencer most a kedélyek megnyugtatására tisztázta a lépés okait: nem minőségi problémák vagy a csiszolás hiánya miatt történt a csúszás, hanem azért, hogy helyet csináljanak más játékoknak.
Eredetileg 2024 őszére tervezték az Avowed megjelenését. Azonban, mint említettük, idén nyáron eltolták, így a STALKER 2 és az Indiana Jones and the Great Circle maradtak a nagy címek, amelyek az Xbox utolsó negyedévének címlapjára kerülnek.
Habár egyik cím sem fontosabb vagy kevésbé fontos az Avowed-nél a piaci hatás szempontjából, 2024 nagyon erős év volt az RPG-k számára. A Fallout: New Vegas készítőinek játéka beárnyékolhatta volna a többit. Tehát, ahogy Phil Spencer a Game File-nak nyilatkozva idézte, bár a játék késleltetése nehéz döntés volt, azért tették, mert „megengedhettük magunknak”, utalva a Black Ops 6 és a két fent említett játék megjelenésére.
„Nem azért toltuk el, mert az Obsidian-nak szüksége volt az időre. Használni fogják a plusz időt, de nem ezért” – tette egyértelművé Spencer.
Annak ellenére, hogy az Avowed-et 2020 júliusában jelentették be, nem egy olyan projektről van szó, amelynek egy adott időpontban kellett megjelennie. A műfaj ereje, a Pillars of Eternity-saga és az Obsidian csapata garancia arra, hogy bármikor jelenik meg, sokak érdeklődését fel fogja kelteni. Így a cég hivatalosan 2025. február 18-ra tette át a megjelenési dátumot.
Annak idején az Avowed jobban teljesített Xbox Series X-en, mint PC-n
Ami a játék teljesítményét illeti, Matt Hansen, az Avowed művészeti igazgatója augusztusban, a késés után elárulta, hogy a fantasy RPG általában jobban futott Xbox Series X-en, mint PC-n. Ez a felfedezés a fejlesztés korai szakaszában történt. Mindez lehetővé tette a csapat számára, hogy mindkét változaton következetesen dolgozzon. Anélkül, hogy a Microsoft konzoljára jellemző nagyobb módosításokra lett volna szükség.
Forrás: Game File