A Thunderful idén egyszer már ritkított a létszámon, de most megint erre kényszerült a csapat, ami nem valami jó jel rájuk nézve…
A Thunderful 2018-ban jött létre. Két stúdió egyesült: az egyik az Image & Form volt (ők fejlesztették a Steamworldöt), a másik pedig a Zonik (ők pedig a Fe létrehozása kapcsán voltak ismertek). Most egy stratégiai átszervezési programot jelentett be a Thunderful, ami a külsős, third-party fejlesztők játékainak kiadására koncentrál majd. Ennek velejárója, hogy a belsős fejlesztéseket vissza kell vágniuk, és ebből következik „a nehéz széljárás” jóvoltából a tömeges elbocsátások ismételt alkalmazása.
A Thunderful szerint a kiadásra váltás csökkenteni fogja a költségeket (hiszen nem házon belül kell fejleszteniük), ami nagyobb rugalmasságot, illetve gyorsabb, változatosabb játékkiadást eredményezhet. Csakhogy ne felejtsük, hogy emiatt a Thunderful fejlesztőbrigádjának nagy részére nincsen szükség, és emiatt kb. 80-100 főt el kell, hogy bocsássanak. Mivel nem egy AAA kiadóról beszélünk, ehhez képest jelentős létszámról van szó!
„Sajnálatos, hogy kevesebb mint egy éven belül már a második átszervezést jelentjük be a Thunderfulnál, de sajnos nem látunk más alternatívát a csoport hosszú távú fenntarthatóságának és rugalmasságának biztosítása érdekében. A külső partnerektől származó játékok kiadása felé való stratégiai elmozdulás lehetővé teszi számunkra, hogy csökkentsük a fix költségeket, növeljük a rugalmasságot és jobban kontrolláljuk a pénzforgalmat. Sok tehetséges és elkötelezett munkatársunk van, és nagyon sajnáljuk, hogy kénytelenek vagyunk megválni egymástól,” mondta Martin Walfisz, a Thunderful Group vezérigazgatója az átszervezésről szóló közleményben.
A Rock, Paper, Shotgun felhívta a figyelmet arra, hogy a Thunderful idén már másodszor küld el embereket. Először januárban folyamodott ehhez a cég, és akkor az alkalmazottak 20%-át kellett elküldeniük, ugyanis az előző néhány évben túl sok befektetésük volt (ami tehát nem térült meg). Ez gyakori manapság, ugyanis a pandémia következtében bekövetkezett nagy piaci bővülés mértékét értelemszerűen nem tudta senki sem folytatni.
Csak nehogy csőd legyen a vége.
Forrás: PCGamer