Lego Horizon Adventures – Vajon jól „kockáztatott” a Sony a „kockás” Horizonnal – még kockáknak is?

TESZT – Néha az újítás épít, néha rombol – a Lego Horizon Adventures viszont pont a kettő között billeg: látványos, szerethető világot teremt, de néhány hiányzó „darabkája” miatt nem áll össze tökéletesen. Vajon elég lesz az építőkockákból szőtt báj, hogy feledtesse a hiányosságokat? Egy biztos: a játékosoknak lesz mit szétszedniük és újra összerakniuk – egy szórakoztató, bár messze nem hibátlan élményt kapunk.

 

Kellett egy kis idő, mire kiismerem a Lego Horizon Adventures-t. Olyan érzés volt, mintha egy kedvenc könyvem filmadaptációját nézném: a főbb pontokat hozza, néhány karaktert és eseményt újraértelmez, végül pedig egy csillogó masnival, rövidített formában tálalja. Ahogy sok hollywoodi feldolgozás esetében, itt is ügyesen bánik az alapanyaggal, de soha nem éri el annak csúcsait.

21 óra kellett a 100%-os teljesítéshez, és bár élveztem a játék lenyűgöző világát és a testreszabási lehetőségeket, a kiszámítható pályatervezés és a kampányon túlmutató tartalom hiánya miatt néha olyan érzésem volt, mintha egy Lego-készletet építenék, de néhány oldal hiányozna az útmutatóból.

 

A LEGO Horizon Adventures Switch-re történő kiadásának oka többek között a "közönség kiszélesítése".

 

Egy kockás utazás a Horizon világába

 

A Horizon világa kiválóan mutat Lego formában. Minden pálya tele van bájjal, és okosan újragondolt, ismerős struktúrákkal: mászható romos épületek, elhagyatott útszakaszok, melyek helyenként Lego-rendőrőrsökkel vagy más ikonikus építményekkel keverednek. Bár ezek a kiegészítések néha elvonják a figyelmet a Horizon eredeti atmoszférájáról, alapvetően nem rontanak az élményen, hiszen a környezetek hangulata még így is tökéletesen visszaadja a játék világának esszenciáját.

Ez különösen igaz a zenei aláfestésre. A játék zenéje fantasztikus: a Horizon Zero Dawn eredeti dallamait emeli át, miközben egyedi stílust is hozzáad EDM- és popihletésű számokkal. Az egyik kiemelkedő darab például a Post-Apocalyptic Dance Party, ami tökéletesen illeszkedne a Lego Movie „Everything is Awesome” világába, egyedi hangulatot teremtve a játék során.

Sajnos a pályák kialakítása túlzottan sablonosra sikerült. A legtöbb szakasz lineáris felfedezést kínál, ahol ládákat találunk tele Studokkal (gyakorlatilag Lego-pénz), vagy ritka, korlátozott használatú fegyvereket és kütyüket. Ezek mellett arénákban kell szembeszállnunk gépekkel és kultistákkal, néha pedig egyszerű platformer-szakaszokon ugrálhatunk, miközben egy Tallnecket üldözünk a pálya végéig. A speciális Cauldron-pályák valamivel nehezebb ugrálós és logikai kihívásokat kínálnak, ahol például sokkoló fegyverekkel mozgatható tárgyakat vagy ajtókat kell aktiválnunk. Bár minden pálya más, néhány óra játék után világossá válik, hogy a formula túlságosan is kiszámítható.

A platforming és a harc mellett kevés egyéb tevékenység akad, ami kitöltse az időt. Nincsenek rejtvények, sem olyan rejtett titkok, amelyek miatt érdemes lenne alaposabban átkutatni a pályákat – ez különösen csalódást okozhat azoknak, akik a Lego-játékok mélységeihez szoktak. Például a vörös téglák itt mindössze néhány kosztüm és testreszabási elem feloldására szolgálnak, ahelyett hogy megszokott csalásokat nyitnának meg, mint a Stud-szorzó vagy az 8-bites zenei mód. Ez a változtatás ugyan másfajta megközelítést jelent, de amikor tudjuk, hogy más Lego-játékokban mennyivel gazdagabb lehetőségek rejlenek, a Lego Horizon Adventures e téren egyértelműen elmarad.

 

 

Kockák közt az élet: a testreszabás varázsa

 

A testreszabás sokat javít az élményen, és a Lego Horizon Adventures egyik kedvenc elememmé vált. Több mint 100 arany- és vöröstéglát gyűjthetünk össze, amelyekkel új kosztümöket és a város megjelenését alakíthatjuk át. Ezek egy kis részét a pályák teljesítésével kapjuk meg, de a legtöbbet a hub területen, Mother’s Heart közösségi táblájának feladataival szerezhetjük meg. A közösségi tábla arra ösztönöz, hogy rendszeresen változtassuk az öltözékünket, például öltözzünk különféle Ninjago karaktereknek, mielőtt meghatározott elemi támadásokkal győznénk le az ellenségeket, vagy építsünk a városban olyan tárgyakat, amelyekkel halat foghatunk, vagy kutyával játszhatunk. Akár radikálisan át is alakíthatjuk Mother’s Heart kinézetét, például hot dogos bódékat helyezhetünk el, sárkányokat tehetünk a házak tetejére, vagy fagylaltkúpokká alakíthatjuk a városlakókat.

Ezeken a kozmetikai lehetőségeken túl két egyszerű, de hasznos képességfát is használhatunk: egy általános képességfát, amely az egész csapat számára előnyös, valamint karakter-specifikus fákat. Az általános fa előnyöket kínál, például tapasztalati pont bónuszokat, extra gyógyítást és az ellenségek fagyasztásának, sokkolásának vagy lángra gyújtásának időtartamát növelő képességeket. A karakter-specifikus fák pedig olyan előnyökkel szolgálnak, mint az életerő növelése, a fegyverek sebzésének fokozása vagy egyéb egyedi bónuszok. Ezeket egyszerűen a szintlépésekkel oldhatjuk fel, amelyeket az ellenségek legyőzéséért kapott tapasztalati pontokkal érünk el. A harc egyszerű, de kielégítő élmény, különösen akkor, ha Aloy Focusát használva célzottan támadjuk a gépek egyes testrészeit. Így például eltávolíthatjuk egy Broadhead szarvait, hogy az a környezet tárgyaiba ütközve saját magát sebezze.

A Lego játékokban való elhalálozás általában némi Studba kerül, majd azonnal visszarak a harcba – a Lego Horizon Adventures azonban ehelyett az előző ellenőrzőpontodra küld vissza, amely általában egy terület elejét jelenti. Nem tudom eldönteni, hogy ez a rendszer jobb-e az eredetinél: tetszett, hogy így több pénzem maradt a testreszabásra, de az visszalépést jelentett, hogy halál után újra meg kellett szereznem a ládákat és meg kellett építenem a környezeti tárgyakat, miközben visszalépegettem a halálom helyszínére. A jó hír az, hogy a tapasztalati pontok és a közösségi tábla kihívásaiban elért haladás megmarad, így a halál továbbra is csak kisebb bosszúság maradt.

 

 

A nehézségi szintek és a véletlen faktor játszmája

 

A Lego Horizon Adventures emellett öt különböző nehézségi szintet kínál, amelyek között szabadon választhatsz. A legkönnyebb fokozaton az ellenségek alig tudnak egy-egy szívet sebezni, míg a legkeményebb szinten olyan gépszörnyek, mint a Corruptorok vagy a Thunderjaw-ok, egyetlen csapással öt vagy több szívet is lecsapolhatnak – nem egyszer végezve egyetlen találattal. Én mindig a legnehezebb szinten játszom, de itt hamar kiderült, hogy a támadások kikerülésére szolgáló mechanikák fájóan hiányoznak. Időnként megszerezheted a Rush Boots nevű kütyüt, ami lehetővé teszi, hogy rövid sprintekkel cikázz a pályákon, de ez csak további problémákat vet fel – például az itemek teljesen véletlenszerű megjelenését, ami egyszerre frusztráló és izgalmas.

A Horizon Zero Dawn-ból ismert elemi fegyverhasználat itt is visszaköszön, de némileg korlátozott formában. Ritka, limitált használatú fegyverek és kütyük képében adaptálták, amelyeket ládákból vagy legyőzött ellenségekből szerezhetsz. Az, hogy pontosan mit találsz, teljesen a szerencsén múlik. Néha célkövető fegyverek vagy gravitációs bombák esnek ki, amelyek az ellenségeket egyetlen pontba húzzák, majd látványosan felrobbannak. A gyengébb gépek, például a Broadhead-ek vagy a Grazer-ek még mindig rendelkeznek azokkal a tartályokkal, amelyek egyetlen precíz találattal megsemmisíthetők – ha van megfelelő elemi fegyvered. Ez azonban nem mindig garantált.

Egyrészt tetszik a véletlenszerűség adta káosz, ami arra kényszerít, hogy azt használd, amit éppen találsz. Másrészt jó lett volna, ha bizonyos ritka fegyvereket előre kiválaszthattam volna, különösen azért, mert egyes kihívások teljesítése konkrét fegyvertípusokat igényel. Az mindenképp dicséretes, hogy vannak garantált módszerek is bizonyos tárgyak megszerzésére: például ha letéped egy Shell-Walker hátát, biztosan kapsz valamit, bár sosem tudhatod, mi az. Továbbá a szintek közepén rendszeresen megjelenik egy kereskedő, akinél három véletlenszerű tárgyat vásárolhatsz, vagy a képességfákon keresztül növelheted a ritka tárgyak esési valószínűségét. Egy képesség például minden pálya elején garantál egy véletlenszerű ritka fegyvert és egy kütyüt.

Mindezek az opciók hasznosak, de nem nyújtanak tökéletes megoldást. Az összes ritka fegyver erős és szórakoztatóan használható, így alapvetően nem fogsz csalódni. Azonban egy jól megválasztott, specifikus fegyver nagyban megkönnyíti a dolgodat, amikor öt vagy több ellenség zúdul rád egyszerre.

 

 

Érdemes legózni a Horizonttal?

 

A Lego Horizon Adventures a Horizon Zero Dawn világát hozza el egy játékos Lego-csavarral. Bár a történet leegyszerűsített, mégis sikerül megőriznie a kulcsfontosságú pillanatokat és karaktereket, amelyek a rajongók számára kedvencükké tették az eredeti játékot. A harc változatos és élvezetes, a különböző nehézségi szintek pedig széles körben elérhetővé teszik a játékot a kezdőktől a veteránokig.

Azonban a kütyük és ritka fegyverek véletlenszerűsége vegyes érzéseket kelt: egyfelől izgalmas az improvizáció, másfelől kihívást jelenthet, ha egy konkrét fegyver nélkül próbálsz teljesíteni bizonyos feladatokat. Az a szemlélet, hogy „használd, amid van”, jól illeszkedik a Horizon-univerzumhoz, még ha néha bosszantó is a korlátozottság.

A játék legszórakoztatóbb eleme a testreszabhatóság. Legyen szó a karakterek öltözékeiről vagy Mother’s Heart hub területének átalakításáról, a játék számos lehetőséget kínál arra, hogy igazán a saját képedre formáld a világot. A vizuális élmény látványos, a Lego-formába öntött Horizon elemek pedig bájosan újraértelmezik az eredeti világot. A zenék és hangeffektek kiemelkedően jók, különösen az eredeti Horizon Zero Dawn dallamaiból merítő és modern stílusjegyekkel gazdagított aláfestések.

Sajnos a pályák kiszámítható felépítése, az ismétlődő mechanikák és a további tartalmak hiánya visszafogja az élményt. Bár a kampány remekül felépített és szórakoztató, a kaland végén némi hiányérzet marad – egy kicsit több változatosság és kreativitás elfért volna a dobozban.

A játék PS5-ös kódját a Sony PlayStation Magyarországtól kaptuk.

-Herpai Gergely „BadSector”-


Pro:

+ Látványos és bájos Lego-világ
+ Remek humorral megírt karakterek
+ Szórakoztató testreszabási lehetőségek

Kontra:

– Ismétlődő pályatervezés
– Kevés extra tartalom
– Véletlenszerű fegyverleletek


 

Kiadó: Sony Interactive Entertainment
Fejlesztő: Studio Gobo
Stílus: LEGO akció-kaland
Megjelenés: 2024. november 14.

Lego Horizon Adventures

Játékmenet - 7.2
Grafika - 8.2
Történet - 6.8
Zene/hangok - 8.4
Hangulat - 7.6

7.6

A Lego Horizon Adventures könnyed és humoros újragondolása a Horizon Zero Dawn-nak, amely szórakoztató világot és testreszabási lehetőségeket kínál. Bár az ismétlődő pályák és a kihívások hiánya visszafoghatja a játék élményét, a Lego és Horizon rajongók számára még így is egy kellemes kalandot nyújt.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu