Dragon Quest III HD-2D Remake – Egy klasszikus JRPG kaland 2024-es ráncfelvarrással

TESZT – Hat éve a Square Enix forradalmasította a retro grafikát az Octopath Traveler bemutatásával, mellyel a HD-2D stílust bevezették. Ez az egyedi technika mesterien kelti életre a pixel-art nosztalgikus báját, miközben modern vizuális elemekkel egészíti ki. Azóta több sikerjátékban is megjelent ez a stílus, például a Live A Live és a Star Ocean: Second Story R feldolgozásaiban. Most elérkezett a pillanat, hogy az egyik legikonikusabb RPG, a Dragon Quest III, új köntösben térjen vissza. A kérdés tehát: vajon az új külső és modern funkciók elégségesek ahhoz, hogy ez a klasszikus felvegye a versenyt a mai RPG-kel, vagy az idő már kikezdte varázsát?

 

A Dragon Quest III egy előzménytörténet, amely a Dragon Quest I eseményei előtt játszódik – remek ugródeszka azoknak, akik itt szeretnék elkezdeni a szériát. A sztori egyszerű, de hatásos: a világot egy hatalmas gonosz, Baramos fenyegeti, és te, mint a legendás hős, Ortega gyermeke, megkapod a hősi feladatot, hogy legyőzd őt. A kalandjaid során magad toborozhatod a társakat, akikkel bejárod a világot, hogy szembenézzetek a gonosszal.

 

Ugyanezt már nem lehet a franchise legújabb fő epizódjáról, a Dragon Quest XII: The Flames of Fate-ről elmondani.

 

A történet egyszerű, mint egy faék, de pont ettől működik

 

Ne számíts mély és fordulatos történetre: a klasszikus „hős és társai megmentik a világot” narratíva a játékmenet hajtóerejeként szolgál, és alig tartogat meglepetéseket. Bár néhány extra jelenetet hozzáadtak a remake-hez, a sztori nagyrészt az eredetihez hű maradt. Ez az egyszerűség azonban nem gyengeség, hanem egy kifejezett erősség: könnyedén élvezheted a kalandot anélkül, hogy állandóan figyelned kellene a részletekre.

A Dragon Quest III HD-2D világa szinte új életre kelt. Az élénk színek és részletgazdag környezetek még soha nem voltak ennyire lenyűgözőek. Az overworld sokkal tágasabbnak és gazdagabbnak tűnik a 3D-s elemeknek köszönhetően. A városok és rejtett helyszínek kiemelkednek a környezetükből, felfedezésre csábítva a játékost. A tágasabb világ ellenére most már futhatsz is, így a távolságok gyorsabban áthidalhatók, ami kellemesebbé teszi az utazást.

A legtöbb idődet körökre osztott harcokkal töltöd majd. Ez a játék nem éppen könnyű: időnként szükség lesz egy kis grindelésre, hogy megerősítsd magad. A harcok gyakorisága néha bosszantó lehet, de ha XP-re van szükséged, az ellenségek keresése nem jelent különösebb akadályt. A harcokban kulcsfontosságú szerepe van a party összetételének. A Patty’s Party Planning Place-ben szabadon állíthatod össze a csapatodat. Minden tag egyedi hivatással rendelkezik, amelyekhez saját statisztikák és képességek társulnak. Érdekes csavar, hogy a karakter statisztikáit a személyiségük is befolyásolja, amit különböző tárgyakkal könnyedén módosíthatsz.

 

 

Csapatépítés mesterfokon

 

A Patty’s Party Planning Place-ben bármikor variálhatod a csapatod összeállítását, vagy megváltoztathatod a tagok hivatását, ha elérték a 20. szintet. Az új csapattagok azonban mindig az alapoktól, vagyis 1. szintről indulnak, így némi edzésre lesz szükség, hogy felzárkózzanak a többiekhez. A hivatásváltás izgalmas lehetőségeket kínál: bár a karakter visszaesik 1. szintre, megtartja az összes addig tanult varázslatát és képességét. Ráadásul az új kezdő statisztikái magasabbak lesznek, mivel a korábbi értékek feleződnek. A hivatásváltás, kombinálva a statnövelő tárgyakkal, lehetővé teszi, hogy rendkívül erős és testreszabott csapatot állíts össze, amely szinte bármilyen kihívással megbirkózik.

A HD-2D Remake új funkciókkal bővíti az eredeti élményt. Egy különleges új hivatás, a Monster Wrangler, kifejezetten érdekes: ez a karakterosztály hasonló a Final Fantasy Blue Mage-jéhez, és lehetőséget ad arra, hogy az elfogott szörnyek képességeit használd. Minél több szörnyet szerzel, annál változatosabb lesz a Monster Wrangler arzenálja. Ráadásként bekerült egy Dragon Quest Monsters-szerű elem is, a Monster Arena, ahol a szörnyeid NPC-k csapataival mérkőzhetnek meg, díjakat nyerve számodra.

A remake tele van felhasználóbarát fejlesztésekkel, amelyek kényelmesebbé és gördülékenyebbé teszik a játékot. Beállíthatod például, hogy te irányítsd a csapattagokat a harcok során, vagy rábízhatod ezt a játék mesterséges intelligenciájára. Szabályozhatod a harcok sebességét és a nehézségi szintet, egyszerűbben teleportálhatsz helyszínekre, és aktiválhatod a térképen megjelenő jelölőket, amelyek a következő célhoz vezetnek. Ezek az apró, de annál fontosabb fejlesztések nagyban hozzájárulnak a játék modernizált élményéhez.

 

 

Retro varázslat modern csillogással

 

A HD-2D grafikai stílus, amely a 2D pixelartot 3D elemekkel vegyíti, egyfajta 2.5D diorámahatást keltve, még mindig képes lenyűgözni. Bár az újdonság varázsa kissé megkopott, a stílus továbbra is magával ragadó, és remekül idézi fel a klasszikus RPG-k hangulatát. A festői falvaktól a rejtett, dzsungellepte tündérfalun át a sötét börtönökig és labirintusszerű barlangokig, minden helyszínnek saját karaktere és atmoszférája van, ami garantáltan beszippantja a játékost. A HD-2D stílus tökéletesen újítja meg a 8- és 16-bites játékok varázsát, és egyértelmű, hogy ez a műfaj hosszú távon is velünk marad.

A játék két grafikai módot kínál: egy 4K felbontású, 30 fps-es vizuális módot és egy teljesítményre optimalizált Full HD, 60 fps-es opciót. Bár jó lett volna, ha 4K-ban is elérhető a 60 fps, a játék lassabb tempója miatt ez kevésbé zavaró kompromisszum. A látványvilág és a teljesítmény közötti választási lehetőség mindenképp üdvözlendő, különösen, hogy az aprólékosan kidolgozott világ még alacsonyabb framerate mellett is lenyűgöző.

A Square Enix a HD-2D Remake kiadására teljesen újrahangszerelte a Dragon Quest III ikonikus zenéit, méghozzá szimfonikus előadásban. Már a játék nyitánya is grandiózus hangulatot teremt, azonnal belehelyezve a játékost a világmegmentő kalandba. A frissített zenék mellett a hanghatások is modernizálódtak, még inkább fokozva az élményt. Ráadásként a játék angol és japán szinkront is kapott, ami külön színt ad az egyes jeleneteknek. A szinkronok minősége nagyjából hozza a korábbi HD-2D játékok, például az Octopath Traveler színvonalát: nem kiemelkedő, de abszolút megfelelő.

 

 

Egy időtlen kaland, modern köntösben

 

A Dragon Quest III HD-2D Remake a klasszikus JRPG élmény kvintesszenciája: egyszerű, de magával ragadó. A történet nem törekszik mély filozófiai gondolatokra vagy bonyolult csavarokra; helyette a világ felfedezése és a harcok állnak a középpontban. Ha elakadnál, egy kis grindelés hamar megoldja a problémát, és pont ez az egyszerűség az, ami miatt a Dragon Quest III tökéletes választás egy hosszú nap utáni kikapcsolódáshoz. Az új HD-2D grafikai stílus, valamint a Monster Wrangler és Monster Arena funkciók frissességet hoznak a játékmenetbe, míg a minőségi életjavítások modern érzetet kölcsönöznek a remake-nek.

A rajongók és JRPG-szerelmesek garantáltan élvezni fogják ezt az újjászületett klasszikust, hiszen sikeresen ötvözi a retro varázst a modern játékmechanikával. Ha a Dragon Quest I és II remake-jei is hasonló minőségben készülnek el, a széria híveinek igazán nincs okuk panaszra. Ez a játék tökéletes példája annak, hogyan lehet egy időtlen kalandot új élettel megtölteni.

-Herpai Gergely „BadSector”-


Pro:

+ Bájos HD-2D grafikai stílus, újrahangszerelt zene
+ Minőségi életjavítások
+ Izgalmas új tartalmak

Kontra:

– Túl sok random encounter
– Nincs 4K és 60 fps opció egyszerre
– Az új funkciók némelyike kidolgozatlan


 

Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Square Enix
Stílus: JRPG
Megjelenés: 2024. november 14.

Dragon Quest III HD-2D Remake

Játékmenet - 8.3
Grafika - 8.6
Történet - 7
Zene/hangok - 8.2
Hangulat - 9.2

8.3

KIVÁLÓ

A Dragon Quest III HD-2D Remake modern grafikájával, izgalmas új funkcióival és klasszikus bájával minden JRPG rajongó szívét megdobogtatja. Az egyszerű, de élvezetes játékmenet tökéletes harmóniában van a nosztalgikus és modern elemekkel. Bár néhány részlet csiszolásra szorul, ez a remake méltó tisztelgés a széria öröksége előtt.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu