Néhány játékban a PlayStation 5 Pro felskálázása nem tökéletes, és ennek indoklása nem is olyan összetett, bár kissé mégis furcsa.
A PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) felskálázó, amely mesterséges intelligenciára épül, a PlayStation 5 Pro egyik fő újítása. Sok játék ezt használja a Sony félgenerációs konzolján, de ennek ellenére a kivitelezés nem minden esetben volt jó. Egy fejlesztő, Koralsky a ResetEra fórumon bukkant fel az egyik topicban, ami a Star Wars Jedi: Survivor meglepően gyenge PlayStation 5 Pro-frissítésről szólt.
Koralsky szerint a játékok között az elltérő képminőséget az okozza, hogy volt, ahol a PSSR-ből egy régebbi verziót használtak. A Respawn Entertainment (jelenleg) legújabb Star Wars Jedi játéka az Unreal Engine 4 9. fejlesztőkészletét (SDK = software development kit) használja, és emiatt a stúdió nem tudta a PSSR legújabb verzióját használni, ugyanis ehhez az SDK 10-es verziója kellett volna. Ebből következik, hogy a Star Wars Jedi: Survivorben talán a PSSR legelső verziója bukkant fel, aminek köszönhetően a képminőség is kissé csúfnak nevezhető.
Koralsky nem részletezte, hogy hány verzió volt eddig a PSSR-ből, és hogy miképp javított az újabb verzió az előzőhöz képest, azt meg tudta erősíteni, hogy a képminőség javulni fog a második és harmadik generációs PlayStation 5 Pro-címek körül, ha azok PSSR-t használnak. Ő is dolgozik egy játékon, ami nem a legújabb PSSR-t használja, hanem egy újabbat, és a TSR-hez és az FSR-hez hasonlóan jobb eredményeket tud felmutatni. Ebből adódóan mondja, hogy 6-12 hónapon belül számítsunk arra, hogy a felskálázó még jobb eredményeket mutasson fel, így a később megjelenő, PlayStation 5 Pro-t támogató játékok szebbek lesznek.
A PlayStation 5 Pro november 7-e óta (tehát közel két hete) kapható, és alapból a csomag részét nem képezi a függőleges állvány, sem a Blu-ray meghajtó, így aki lemezeken gyűjti a játékokat, számítson egy kis felárra.
Forrás: WCCFTech