A Blizzard nem akarja újrakezdeni a WoW-ot, és az igazgató a problémás „minták” kapcsán nyilatkozott az eseményekről. A World of Warcraft igazgatója, Ion Hazzikostas a stúdió terveiről beszélt.
A Blizzard a World of Warcraft 20. évfordulóját ünnepli. Az elmúlt két évtized során a játékosok események, kiegészítők és változatos tartalmak révén élvezhették az MMORPG világát. Ugyanakkor sokan már előretekintenek, és azt kérdezik: merre tart a WoW? A játék igazgatója, Ion Hazzikostas a GamesRadar+ interjújában beszélt a stúdió terveiről, különös tekintettel a visszatérő problémák kezelésére és a más cégek újrakezdési tendenciáira.
Ez az interjú a GamesRadar+-on jelent meg. Az MMORPG egyik legkritizáltabb pontjára összpontosítva a Blizzard felismerte, hogy az elmúlt négy esemény, beleértve a 20. évfordulót is, újrahangolást igényelt a jutalmak megszerzésének feltételeiben; a probléma már annyira visszatérő, hogy Hazzikostas szerint „ez már egy mintázatnak tűnhet.” „Amikor például a 20. évfordulóra nézünk, rengeteg tennivaló akad, és számos friss és új dolgot kínálunk, amit a játékosok élvezhetnek a 11.05-ös frissítés során,” folytatta Hazzikostas. „Ugyanakkor biztosítani akarjuk, hogy az embereknek ne fogyjanak el túl gyorsan az okok, hogy olyan tartalmakat hozzanak létre, amelyeket egyébként szeretnének.”
„Még ha élvezted is a 20. évfordulós tartalmakat, volt egy olyan érzés, hogy »már így is sok időt fektettem dungeonökbe és mellékkarakterek szintlépésébe. Ez (az esemény jutalmainak megszerzése, amelyek kezdetben alacsonyabb droprátával rendelkeztek) túl sokat kér,” tette hozzá Hazzikostas. „Ezt a részt nem értettük meg egészen addig, amíg nem hallottuk egyértelműen a visszajelzéseket az esemény bemutatásakor.”
„Mindig javíthatunk a jutalmakon,” tette hozzá a szakember. „Mert soha nem fogjuk gyengíteni a jutalmakat, igaz? Ha a dolgok túl gyorsan és túl nagylelkűen oszlanak ki, akkor sem fogunk visszavonni semmit. Így miközben kicsit találgatunk és próbáljuk megtalálni a megfelelő értékeket, hajlamosak lehetünk a konzervatív oldalra tévedni.” Ennek ellenére a Blizzard hajlandó néhány nap alatt javítani bármilyen hibát: „Remélhetőleg a játékosok megértik, hogy gyorsan és rugalmasan reagálunk, ha úgy látjuk, hogy hibáztunk,” mondta. „Tisztán halljuk a közösség visszajelzéseit.”
A World of Warcraft teljesen „átépült” az évek során
Egy másik részletben a GamesRadar+ interjújában Hazzikostas arról is beszélt, hogy mennyire gyakori a folytatások készítése olyan játékok esetében, mint az Overwatch 2 vagy a SMITE 2. Ebben az értelemben várhatunk hasonló átalakítást a World of Warcrafthoz? „Elméletben, valamikor a távoli jövőben, ez egy olyan kérdés lehet, amelyet komolyan megvizsgálunk,” kezdte Hazzikostas. „De jelenleg hatalmas, vibráló, növekvő közösségünk van, amelyet izgatottan szolgálunk ki.”
Hazzikostas a WoW-ot a Thészeusz hajó paradoxonjához hasonlította, mivel a játékban annyi rész került lecserélésre és fejlesztésre, hogy már nem ugyanaz a játék, mint amit 2004-ben kiadtak. „Folyamatosan eltávolítunk néhány régi alapvető rendszert, és helyettesítjük őket olyanokkal, amelyek kompatibilisek az új szerverarchitektúránkkal, új grafikai csatornákkal, a többjátékos interakció új aspektusaival, amelyeket az eredeti játék el sem tudott képzelni,” folytatta az igazgató. „Amikor egy vibráló világunk van, amelyet játékosok milliói töltenek meg, a prioritásunk az, hogy őket a lehető legjobban szolgáljuk – folytassuk azokat az utakat, világokat, amelyeket építünk, és minden lépésnél olyan fejlesztéseket hajtsunk végre, amelyeket a modern közönséghez a leginkább illőnek gondolunk.”