A Microsoft Flight Simulator 2024 jelenleg az egyik legalacsonyabb értékelésű Steam-játék a történelemben.
Játszottál már valaha repülésszimulátorral? A Microsoft Flight Simulator 2024-gyel a cég célja az volt, hogy új szintre emelje a műfaj realizmusát és az elmélyülést. Többek között a globális földrajz újrateremtését, dinamikus és valósághű időjárási rendszert, valamint a repülőgépek széles választékát ígérték, amelyekkel a levegőbe emelkedhetünk. Azonban van egy apró probléma a játékkal: a többség el sem tudja indítani…
Éppen tegnap számoltak be arról, hogy a Microsoft Flight Simulator 2024 szerverösszeomlásokban szenved. Ez a Steamen negatív értékelésekhez vezetett, miután a közösséget felbosszantotta az Asobo Studio legújabb kiadása. Olyannyira, hogy a Steam250 weboldal szerint a MSFS2024 jelenleg az egyik legalacsonyabb értékelésű Steam-játék a történelemben! A helyzet nem sokat javult, de legalább a készítők bocsánatot kértek a közösségtől.
A Microsoft Flight Simulator 2024 alkotói bocsánatot kérnek
Sok játékos még el sem tudta indítani az MSFS2024-et. Ám azok, akiknek sikerült, arról is beszámoltak, hogy néhány repülőgép hiányzik a könyvtárukból. A Microsoft ezért egy friss videóban, amelyben az Asobo Studio vezérigazgatója és a Flight Simulator vezetője is szerepel, elismerte a hibákat. „Bár ez egy nagyszerű megjelenési nap, tudjuk, hogy sokan frusztráltak. Nagyon sajnáljuk, szeretnénk elnézést kérni. Azért készítettük ezt a videót, mert itt vagyunk, a lehető legátláthatóbbak és legőszintébbek akarunk lenni” – magyarázta Jorg Neumann (a VGC-n keresztül).
Úgy tűnik, a helyzetért a szerver gyorsítótár a felelős, amely nem tudott megbirkózni a nagy kereslettel.
„Ma van néhány problémánk, a csapat dolgozik rajta, és tovább fogunk haladni. Az elején, amikor a játékosok elindulnak, alapvetően adatokat kérnek egy szervertől, és ott egy adatbázisban tárolják azokat. Ez egy nagyon nagy adatbázis, és van egy gyorsítótár, ami jelenleg telítődik. Ez egy olyan gyorsítótár, amelyet a technikai alfa fázis során alaposan teszteltünk, 200 000 felhasználót szimuláló terheléses teszteket futtattunk, és ma este egyszerűen teljesen túlterhelt” – mondja A Plague Tale játékokat is jegyző Asobo Studio.
„Megpróbáltuk újraindítani a szervereket, és intézkedéseket hoztunk annak érdekében, hogy korlátozzuk az egyszerre bejelentkezők számát. Ez egész jól működött, így 5-ször megnöveltük a sorok méretét és sebességét, és fél óráig jól működött, de aztán hirtelen megint összeomlott a cache. Tehát újraindítjuk, vizsgálódunk, megtesszük a tőlünk telhető legjobbat, és olyan gyorsan dolgozunk, ahogy csak tudunk. Megoldottuk a problémákat, és most már folyamatos ütemben adunk hozzá játékosokat. Őszintén elnézést kérünk a kellemetlenségekért, és köszönjük a türelmüket” – zárják az MSFS készítői.
Forrás: Steam250, VGC, YouTube